• Lonesome

Bolaget Human finans

Akta er för att ta lån i Human Finans, ägarna lurar gamla människor med att de köper upp deras hus för att sedan få dem att betala tillbaka pengarna med att klaga på huset och hota dem med att de kommer hem till dem om de inte betalar....................Anonym vågar inget annat:((
  • Svar på tråden Bolaget Human finans
  • Waldo

Dessutom skriver du helt obegripligt så det är ingen som  förstår vad det är vad du menar

• Lonesome

Vågar inte ge ut mer info än så här, för det är ett mycket farligt bolag att låna pengar av. De hotar och driver in av....som jag ovan av gamla människor. Vill bara varna er alla, ni kan få ett helvete med dem.  Låna inte

• Raskask

Men ett företag som lånar ut pengar kan väl bara driva in pengarna om den som lånar låter bli att betala? Och så fungerar ju alla som lånar ut pengar. Lånar du hos banken så kräver de tillbaka pengarna på ett lätt hotfullt sätt också, om du låter bli att betala tillbaka på det sätt du förbundit dig till när du lånade.

• Waldo
    Lonesome skrev 2011-03-23 15:56:10 följande:
    Vågar inte ge ut mer info än så här, för det är ett mycket farligt bolag att låna pengar av. De hotar och driver in av....som jag ovan av gamla människor. Vill bara varna er alla, ni kan få ett helvete med dem.  Låna inte
    Så du menar att dom skulle ligga och söka på ditt IP nummer för att skicka ut toperder om du skvallrad om vad det är dom gör?

Nja.

Själv har jag en del erfarenhet av både kreditgivare och inkassoverksamhet och när jag kollar upp dessa kan jag inte se att dom är "skitigare" skitigare än andra
    Nu var inte detta en komplimang, men ändå...

Om man lånar ut pengar har man som sagt rätt att kräva tillbaka dem.
    Då gäller det att som gäldenär vara så informerad som möjligt att man kan  veta var gränsen går för när man blir hotad inom eller utom lagen
Svar på tråden Bolaget Human finans