• Längtan efter dig

    Frågor till er som haft x (utomkveds)

    Blev du opererad?
    Fick du ta bort någon äggledare?
    När började ni försöka igen?
    När blev ni gravida?
    Ni som blivit gravida med en äggledare, hur lång tid tog det för er?

  • Svar på tråden Frågor till er som haft x (utomkveds)
  • Medusan

    Nej blev inte opererad. Övervakades med ultraljud och prover som visar på att Hcg sjunker. Tog ca 4 månader innan det sjunkit till noll. Blev gravid ca 1 år efter men försökte ej aktivt innan det.

  • pamilya

    Hej!
    Jag blev akutopererad i augustimånad, fick då ta bort höger äggledare. Vi började försöka igen efter två månader. Blev få gravid i oktober :) Den gången gick det fort.

  • svea2011

    Hej. Jag opererades för ett x på vänster äggledare i januari, de plockade då bort hela den vänstra äggledaren. Hade min första mens efter operationen i februari. Gjorde ett gravtest igår pga att jag kissar så ofta, det visade sig positivt :) ! Blev chockad över att det gick så fort att bli gravid igen ( är 36 år) inga barn sedan tidigare. Nu är det en lite osäker tid som väntar, mycket kan ju hända och minnena från det tråkiga sitter ju kvar i en, och det är ju något man aldrig vill uppleva igen. Jag försöker tänka positivt o ta en dag i taget, om allt går vägen så har jag och min sambo en liten bebis i november <3

  • Limus

    Blev opererad för X i december 09 och då tog man bort min vänstra äggledare. Mensen kom tillbaka i januari, och i april började vi försöka igen. Tog tre månader och sen blev jag gravid.


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • samara

    Jag blev opererad för x i min vä äggledare i feb 09,sedan även i maj samma år i samma ledare...då den togs bort...efter det väntade vi med att försöka och lät kroppen återhämta sig i nästan ett år...man var väl rädd också antar jag....men vi börjde försöka igen i april 10, och denna gången tog det sig på rätta stället, och det tog sig på en gång dessutom =) i januari detta år föddes vår underbara lilla flicka!Hjärta

  • Mamman76

    Jag kom just hem fr sjukhuset efter en X operation. Det blev akut operation, blödde massor, och de tog bort höger äggledare. Doktorn sa att vi har goda chanser att få barn på naturlig väg med endast en äggledare, men att vi ska vänta 2-3 månader så det hinner läka först. Hoppas på att vara gravid innan 2011 är slut!

Svar på tråden Frågor till er som haft x (utomkveds)