• tjolahopp81

Diarré vid fet mat - hjälp!

Har ett problem och tänkte att någon här kanske kan hjälpa mig på traven?!

Det är så att jag alltid reagerar med diarréer och ibland illamående utan kräkningar då jag äter följande:
    pajdeg
    smördeg
    våfflor
    pannkakor
    ris- och mannagrynsgröt
    creme fraiche

Vad kan detta bero på och kan man göra något åt det mer än att undvika produkterna/rätterna?

Nu sitter jag här med lös mage efter att ha ätit två våfflor i måndags kväll... Så himla trist.
    (Kan ju tillägga att jag är gravid i v 36, men att dessa symptom pågått i minst 10 år. Har sökt hjälp för några år sedan utan resultat.)

Vore glad för svar!

• Svar på tråden Diarré vid fet mat - hjälp!
  • Nyfiken gul

har du kollat det mest basala så att du inte är gluten/laktos-intolerant?  observera att man kan vara överkänslig också utan att ha en uttalad allergi....

IBS kanske?

Chrons?

magkatarr?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • tjolahopp81

Alltså det var fleeeera år sedan som jag testades på en vårdcentral och jag ska ärligt säga att jag inte minns vad de kollade, men förutsätter att det var bl.a. laktos, mjölkprotein och gluten.
    Vid magkatarr brukar man väl ha ont i magen också och det har jag inte som tur är. Kan ju inte få magkatarr heller varje gång jag äter något av ovanstående?!

• Elwi87
    tjolahopp81 skrev 2011-03-23 16:49:33 följande:
    Har ett problem och tänkte att någon här kanske kan hjälpa mig på traven?!

Det är så att jag alltid reagerar med diarréer och ibland illamående utan kräkningar då jag äter följande:
    pajdeg
    smördeg
    våfflor
    pannkakor
    ris- och mannagrynsgröt
    creme fraiche

Vad kan detta bero på och kan man göra något åt det mer än att undvika produkterna/rätterna?

Nu sitter jag här med lös mage efter att ha ätit två våfflor i måndags kväll... Så himla trist.
    (Kan ju tillägga att jag är gravid i v 36, men att dessa symptom pågått i minst 10 år. Har sökt hjälp för några år sedan utan resultat.)

Vore glad för svar!
    det låter ju som dina problem uppstår när du äter ngt som innehåller mkt mjölk eller smör.. du är inte laktos eller känslig för laktos bara? hoppas det ordnar sig.
  • Nyfiken gul

gå till vårdcentralen och begär nya prover!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anova

Så har jag alltid haft, klarar inte alls av fet mat.. Utredningar har gjorts men har inte fått någon diagnos, annat än att hålla mig borta från sådant som mer mig problem.
    Jag äter inte alls mjölkprodukter (konstaterad allergi), jag får problem med all fet mat.

Svar på tråden Diarré vid fet mat - hjälp!