• vetgirig

Landskrona, hur är det att bo där? Någon som vet?

Hej igen!
    Jag har undrat förut hur det är att bo på andra orter. Vi planerar att flytta till sommmaren och såklart undrar man hur det är i de städer man känner sej dugen på att bo i.....
    Nu är det Landskronas tur att hamna under "luppen"....
    Mycket stora fina lägenheter......
    vad vet ni , berätta

• Svar på tråden Landskrona, hur är det att bo där? Någon som vet?
  • Sandras1987

Vi har visserligen flyttat från Landskrona för 2mån sen. Men har bott där med sambon och vi trivdes där. Flyttade därifrån pga jobb. Det finns ju vissa områden man ska hålla sig ifrån.

• vetgirig

Tack för ditt snabba svar!

Nu blir jag ju nyfiken...... du får gärna berätta vilka områden och varför.
    Vi kikar mycket på centrala Landskrona och de lite äldre husen.....

• myway

Min mans bror har bott där hela sitt liv. Har har varit med om X antal rånförsök och försök till misshandel. Jag skulle ALDRIG flytta till L-A. Eller jo det skulle jag, men då till något finare område och inte sätta mit fot längre in i L-A.

jag säger bara vad jag tycker
  • Sandras1987
    vetgirig skrev 2011-03-23 17:55:58 följande:
    Tack för ditt snabba svar!

Nu blir jag ju nyfiken...... du får gärna berätta vilka områden och varför.
    Vi kikar mycket på centrala Landskrona och de lite äldre husen.....
    Vi har bott i centrum och öster. Det har inte varit några problem. Lugna trapphus.
    Har för mig det är koppargården som det är mycket skit i. Bråk osv.
  • myway

tillägg min mans bror har bott i centrum..

jag säger bara vad jag tycker
  • mymy

Många fina lägenheter i Landskrona men jag skulle inte flytta dit med barn eller om jag planerade att få barn.

• LillaStora

Landskrona är en jättefin stad och precis som du skriver så finns det många stora, fina lägenheter. Jag håller med de flesta andra som har skrivit här, det finns bra och mindre bra områden. Jag skulle nog undvika direkta centrum men i utkanten av centrum finns många gamla fina hus,,

• vetgirig

Å vad masa bra information.
    Jag har vuxna barn och en hemmavarande sextonåring.
    Hur der det ut på ungdomsfronten då?
    Räknas Rådmansgatan som inre centrum?
    varför ska man undvika centrum?
    Så tacksam om någon orkar svara på mina frågor Glad

• Blåklocka

Jag skulle aldrig bosätta mig i Landskrona. Bor inte där, men jobbar där. Och jag skulle verkligen inte bo där med barn. Ett riktigt råtthål till stad. Synd, med tanke på att förutsättningarna finns att det skulle kunna vara en trevlig stad. Om du absolut ska bo i Landskrona så bo inte i centrum. Rådmansgatan ligger i centrum.

• hondenteresia

Tråkigt att läsa så negativa kommentarer om Landskrona.

Jag har bott här i hela mitt liv och trivs. Särskilt kring vår och sommar står staden i blom. Mysig stämning, uteserveringar, affärer, vacker natur med underbara promenad stråk, minigolf, idrottsevangemang osv.
    Det finns något för alla, kan jag tycka. För ungdomar anordnas en del aktiviteter - möjligheter att uppträda, tävla, vara med och påverka osv.

Visst finns här områden, som i alla andra städer, som är mindre bra då det förekommer mer konflikter där men det är ju inte speciellt för Landskrona. Koppargården har varit en kanonområde förut men kanske har blivit lite mer bråkigt nu. Silvergården ligger vid koppargården och har samma rykte. Öster har ett gammalt rykte som hänger kvar som är negativt, men själv bor jag där och där är det lugna gatan.

Om ni bestämmer er för att flytta så finns det många möjligheter till att trivas. :)

Svar på tråden Landskrona, hur är det att bo där? Någon som vet?