• Anonym (Ensam)

Någon mer än jag som känner sig ensam i ett förhållande?

Finns det fler där ute som känner sig ensam i ett förhållande?
    Sambon är kanske inte hemma, jobbar mycket.
    Känslomässigt borta?
    Du får ingen uppmärksamhet?

Jag är en iaf...
    Min sambo är ALDRIG hemma!
    Det är jobb, möten, saker han mååste fixa och göra. Han är aldrig hemma och umgås med mig.
    När han väl är hemma sitter han framför datorn och han blir sur om man försöker starta en konversation med honom. Han är ju så trött...
    Han ser inte mig, det känns som om vi lever i samma hus, äter samma mat, men att jag vore osynlig.
    Är så trött på det!

Någon mer?

• Svar på tråden Någon mer än jag som känner sig ensam i ett förhållande?
  • Lillstrumpan03

Hej!

I mitt nuvarande förhållande känner jag inte så, men under de 2,5 år jag hade med mitt ex kände jag precis likadant.

Jag höll hela förhållandet på mina axlar och han bara gled med. Han satt hellre hemma i soffan framför tv:n istället för att göra saker. Han gnällde på skitsaker de gånger han öppnade munnen och var sur mest hela tiden. Det vill säga när han väl var hemma, annars jobbade han dag och natt...

Lider med dig. Det sårar otroligt mycket att känna att ens partner inte ser en.

• Ankdammen

Jag var sån. Blev bara irriterad över nån jävla idiot som skulle snakke hele tiden. Tog mitt förnuft till fånga och drog.

• Anonym (Ensam)
    Ankdammen skrev 2011-03-23 17:34:58 följande:
    Jag var sån. Blev bara irriterad över nån jävla idiot som skulle snakke hele tiden. Tog mitt förnuft till fånga och drog.
    Någon jävla idiot? Din partner?! Du drog för att hon ville prata?
  • Anonym (också osynlig)

Ja jag har EXAKT likadant och förstår dig precis. Min man är aldrig hemma och allt och alla är så mycket viktigare än mig och vårt förhållande. Vi har dock inga barn. Men jag känner att få förhållandet rullande helt beror på mig eftersom han helt klart inte bryr sig.

Är ni inte gifta så gör det för guds skull inte. För oss var det precis då allt började gå utför, dvs för 5 månader sedan. Han blev så säker på mig (tror han i alla fall ) att han tror att tror att han kan behandla mig precis som en ägodel som man stoppar undan och tar fram när "lusten faller på". Det är ENDAST då som han ser mig. Däremellan så skiter han i mig och beter sig som din kille så fort jag gör mig påmind.

Jag funderar starkt på att bryta upp just på grund av detta. Det var faktiskt inte så här jag trodde att det skulle bli när vi, som var så stormförälskade innan, skulle bli när vi gifte oss.

• Anonym (nancy)

jo har haft det så tills för tre dagar sedan så berättade sambon att han gjort en annan kvinna gravid så nu är det slut på att vara ensam i ett förhållande och bli ensam på riktigt.  Vi har en baby som är 5 månader.

• Anonym

min är hemma, men sitter för det mesta vid sin dator.

• Anonym (Ensam)
    Anonym (nancy) skrev 2011-03-23 19:09:59 följande:
    jo har haft det så tills för tre dagar sedan så berättade sambon att han gjort en annan kvinna gravid så nu är det slut på att vara ensam i ett förhållande och bli ensam på riktigt.  Vi har en baby som är 5 månader.
    oj.... lider verkligen med dig!
    Hur känner du dig?
  • Anonym (xx)

Jag känner mig ensam i förhållandet, trots att min man är hemma på kvällar och helger. Jag är arbetslös och han verkar tycka att allt ansvar för annat än arbete då ska ligga på mig. Han känns inte engagerad för 5 öre när det gäller någonting.

Så klart tycker jag att hushållssysslor och en del annat ligger mer på mig då jag inte har nåt arbete, men jag skulle gärna vilja ha ans engagemang oxå.

Ibland känner jag mig som ensamstående med honom som mitt extra barn...men det är de dåliga dagarna

• Anonym (alone)

Jag är ensamstående med 3 barn och make. Som han beter sig just nu så gör det mig inget att han håller sig borta heller.

• Anonym (Ensam)

Skönt att höra att det inte bara är jag som har det så (om ni förstår hur jag menar)

Svar på tråden Någon mer än jag som känner sig ensam i ett förhållande?