• Stolt mamma till två

Ålder vid kub.

Anledningen till att jag frågar, är för att det verkar vara så himla olika beronde på vart man bor.  När jag ringde för att kolla möjligheterna till kub, så ansågs jag för ung för testet (jag är 31), men när man läser här så är många yngre än så och ändå fått kollat. Jag fick erbjudandet om ett trippeltest om jag var väldigt orolig, men jag tackade nej. Jag tillhör västra götaland.

Så, hur gammal var du när kub utfördes och varför ville du göra det?

• Svar på tråden Ålder vid kub.
  • Vickan I

Jag var 30 år. Blev erbjuden det. Bm sade att alla i Sthlm erbjuds det oavsett ålder el orsak?

• Snooze

Jag vet inte riktigt vid vilken ålder dom rekomenderar det men nu frågade dom om jag ville (är 33 nu) När jag väntade förra barnet -09 blev jag inte tillfrågad.
    Sen vet jag att det kostar som ett vanligt läkarbesök (230 ) om man fyllt 35 annars betalar man självkostnadspris 1500:-

• Vickan I

Fast jag betalade som ett vanligt läkarbesök + extra för foton. Så inte alltid det är dyrare för att man är yngre än 35.

• Silvera

Jag är 39 och gör mitt kubtest på fredag, Det är gratis för mig. Men det kanske har med min ålder att göra?
    Bor i Stockholm. 

• Snooze
    Vickan I skrev 2011-03-23 18:05:26 följande:
    Fast jag betalade som ett vanligt läkarbesök + extra för foton. Så inte alltid det är dyrare för att man är yngre än 35.
    Nej, förstås är det inte alltid så...jag skrev bara hur det är i Uppsala.
  • sanna1988

22 i örebro det va gratis kosta bara för bilderna (alla jag pratat med blir erbjudna)

Svar på tråden Ålder vid kub.