• Anonym

Lön till barnflicka

Om jag skulle anlita en barnflicka... Till våra två barn några kvällar i veckan... Det skulle innebära ämtning på dagis och läggning...

3-4 timmar / dag. Vad ger man i timlön??? Är 50 kr i timmen för dåligt?

• Svar på tråden Lön till barnflicka
  • Anonym

Det beror väl på hur gammal barnflickan är. Det är väl okej för en 15-16 åring, annars är det för lite.

• Anonym (barnflicka)

Jag arbetar som barnflicka och får 100 kr i timmen.. Beror självklart på vilken ålder du tänkt dig. Men är personen äldre än 16 år tycker jag att 50 kr är alldeles för lite. Det är ju trots allt ett jobb och jag tror inte många vill jobba för en sån dålig lön.  Jag skulle säga 85-100 kr i timmen minst.

• Anonym (!)

50 kr är alldeles för lite! 100 kr får man nog ta och räkna med.

• Anonym

Det är en som är 18 år.

• fostermamma

100 kr timmen är rimligt

• Anonym (barnflicka)

Jag pluggar till förskollärare och får 125 kr i timmen svart. Vet att företag i Stockholm som hyr ut nannys ger dom (förutom en någorlunda trygg timanställning) mellan 95-105 kr i timmen, vitt. Jag är 23 år gammal.

• Anonym (Ninna)

Det finns företag som förmedlar barnflickor. Ett av dem har en ingångslön på 110kr (inkl sem.ers). Det är dock inte det priset som kunden betalar.

• Anonym

Du måste skoja! 50 kr i timmen!!! Det var vad jag hade svart för mer än 20 år sedan när jag jobbade på gatukök. Minst 100 kr i timmen.

• Miha

Inte under 100 kr. 50 spänn vilket hån.

• Sannive

En "svart" lön på 80 kr/h motsvarar en "vit" lön på 130 kr/h.

En vit timlön på 130 motsvarar en månadslön på 20800:-

Så om man drar det hårt så skulle alltså en svart anställd barnflicka på 18 bast få motsvarande en lön på över 20.000 om ni betalar henne en svart timpenning på 80.

• Terese f
    Håkan Johansson skrev 2011-03-24 10:20:30 följande:
    Terese: skulle du seriöst själv vilja jobba för en sådan skit lön?
    har ju själv gjort det när jag var 16.

Hade 93 när jag jobbade i butik (tror jag var 17, minns ej om jag hade fyllt 18)
  • Terese f
    Sannive skrev 2011-03-24 10:26:34 följande:
    En "svart" lön på 80 kr/h motsvarar en "vit" lön på 130 kr/h.

En vit timlön på 130 motsvarar en månadslön på 20800:-

Så om man drar det hårt så skulle alltså en svart anställd barnflicka på 18 bast få motsvarande en lön på över 20.000 om ni betalar henne en svart timpenning på 80.
    jag fattar inte xD
  • Anonym

Skulle di själv... Vilja jobba för... 50kr/h... även om det är... svart?

Svar på tråden Lön till barnflicka