• Mille11

nan ha1 vs nan pro1!? hjälp!

Jo, min bvc-sköteraka föreslog att vi skulle gå över till NAN Ha1 för att minska mjölkinnehållet. Nu säger min mamma, som jobbar i butik, att NAN Ha1 ersätts av NAN Pro1 och att de då är samma sak fast med olika namn.

Är det så? Jag har ingen aning.
    Anledningen till att jag undrar är att ingen av butikerna i vår "by" har Ha1 men en av dom har Pro1...Är ju onödigt att ligga och köra långt för att handla den ena när den andra är samma och finns här hemma liksom.

• Svar på tråden nan ha1 vs nan pro1!? hjälp!
  • ebbebulan

jag mejlade nestle o frågade om skillnaderna. fick till svar att nan pro 1 är samma som nan1 men med tillsatt bifidus. nan ha är för bebisar som "man kan misstänka skulle bli allerigska". 

lite diffusa svar kan jag tycka o hon som svarade på mejlet tyckte att ifall bvc rekommenderat nan ha så skulle man använda den. 

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • Mille11

Jaha ok. Ja jag tyckte det var lite luddigt på hemsidan.
    Min lilla har vändans magknip så då tyckte BVC jag kunde prova med Ha1 för det var väldigt mycket mindre mjölk i den ifall det kunde va det som spökade. :)

• anansie

På NAN HA 1 paketet står det ju att den innehåller Bifidus.. Stämmer inte det då ?

Svar på tråden nan ha1 vs nan pro1!? hjälp!