• Anonym (nere :()

skrumplever

När min mamma var 19 år blev hon diagnoserad med chronssjukdom har under åren operarat bort bitar av tarmen.
    och gått på olika mediciner under året.

För ca 2 år sedan hände det något, hon blev "tom" i blicken och helt bort i huvudet och var helt virrig och kunde i stort sett bara säga ja eller nej och sitt namn men inget mera.
    hon blev inlagd och efter flera provtagningar så fick dom se att hennes levervärden var dåliga så hon fick antibiotika och dropp mot en infektion i kroppen som dom även sett på proverna att hon hade.
    under natten så blev hon sig själv igen, det var en stor förändring när man pratade med henne på morgonen då.
    hon blev kvar några dagar för att dom skulle göra flera undersökningar och sedan fick hon åka hem.

allting var bra tills för ca 1 vecka sedan när hon fick tillbaka sin tomma blick och var jätte förvirrad, nästan likadant som när det hände första gången fast inte lika mycket, hon var mycket medveten om att det hon gjorde blev fel osv..
    hon blev inlagd igen och dom såg på proverna att nu hade hon fått skrumplever och i och med att den inte fungerar som den ska så kan inte kroppen få ur sig alla gifter och slaggprodukter så det sätter sig på hjärnan vilket det är de som gör henne så konstig.
    hon fick blod för att hon hade dåligt blodvärde´, efter några dagar på sjukhuset så blev hon sig själv igen men för ca 2 dagar sedan så kom det tillbaka och nu sitter vi här och väntar på att ronden ska gå för att höra om hon ska på en röntgen för att kunna avgöra om hon kan ställas upp på donationslistan för att få en ny lever.

anledningen till att jag skriver detta här är för att jag gärna skulle vilja prata med andra som har råkat ut för liknande eller samma sak

Svar på tråden skrumplever