• saken85

Sjösjuka...

Visste inte vilken tråd jag skulle ställa frågan i så jag ställer den här, jag och min sambo ska på en efterlängtad kryssning på måndag, en 48 timmars till Riga. Lilla sonen (3år) får bli hemma med farmor. Nu till min fråga

Någon här som också alltid drabbas av sjösjuka? Jag har tuggat calma (åksjuketuggummin) och tagit postafen (tror det heter så) plus att jag haft armbanden på mig och det har gått bra, men då åkte vi med sonen och drack ingen alkohol.

Vi är inte ut ofta, knappt alls och jag tror inte jag har druckit ett glas vin hemma heller någon gång på väldigt länge, tänkte det skulle vart gott att ta något på båten tillsammans med maten, eller sitta och kika ut på vattnet och bara ta det lugnt och dricka en drink. Men kom på att man inte får dricka tillsammans med medicinerna.

Någon som vet något annat tips mot sjösjuka? Annars får det bli en nykter resa ändå Skrattande

• Svar på tråden Sjösjuka...
  • jagäraf

Kanske du inte blir lika sjösjuk om du dricker? Att du kanske slappnar av på ett annat sätt? Jag har druckit lite vin tillsammans med Postafen, visste inte att man inte fick det.

• saken85

Hm, vet ej om jag vågar prova att inte ta någonting innan, för har det väl börjat så släpper det inte :(
    Kanske kan dricka ett glas trots postafen ändå.
    Tack för att du svara mig iallafall Skrattande

• jagäraf

Det var så lite så

Jag kollade på fass.se och vad jag kunde se stod ingen varning ang Postafen och alkohol. Kan du inte ringa apotekets upplysning och höra om det är okej att ta en tablett och sedan dricka som vanligt?

• saken85

Hmm. Någon har sagt till mig någon gång att man inte får det, men då ska jag höra efter för den personen kan ju haft fel Skrattande Står det inte på fass så kan jag dog dricka en drink och kika på vattnet och bara njuta Skrattande

Svar på tråden Sjösjuka...