• Buseyra

Kan man hämta paket utan AVI och Kolli ID?

Som rubriken säger. Mitt paket ligger på posten och det VET jag till 100% men jag har ingen avi (får väl den imorgon antar jag) och kolli ID vägrar företaget att ge ut pga säkerhetsskäl.. mystiskt värre men aja. Kan man hämta paket på bara legitimation?
  • Svar på tråden Kan man hämta paket utan AVI och Kolli ID?
  • snorkan

Posten är jättetjuriga med sånt därr, tacka vet jag DHL och Shenker

• Moflo

Det beror väl lite grand på var du bor, i vår lilla håla är det inga problem, men bor du på en större ort är det nog inte möjligt eftersom personalen omöjligt kan söka igenom flera hundra paket för att kanske hitta ditt.
    Paketen sorteras in på hylla efter kollinummer så de kan inte hitta nåt via ditt personnr.

• Buseyra

Åh tusan då! Jag kan inte vänta tills imorgon eftersom att jag åker bort och jag skulle verkligen behöva min mobil så jag har kontakt med omvärlden! Kanske går om man gnäller lite? haha >.<

Moflo skrev 2011-03-24 11:59:31 följande:
    Det beror väl lite grand på var du bor, i vår lilla håla är det inga problem, men bor du på en större ort är det nog inte möjligt eftersom personalen omöjligt kan söka igenom flera hundra paket för att kanske hitta ditt.
    Paketen sorteras in på hylla efter kollinummer så de kan inte hitta nåt via ditt personnr.
     Jag hämtar paket i min stads största köpcentrum så där gick det åt pipsvängen då! haha.
  • 071001

Tror inte att det skulle funka på de ställen där jag hämtar ut paket.

• FruSen

Där jag bor har det aldrig varit några problem. Men det är ju en "mindre håla"

Svar på tråden Kan man hämta paket utan AVI och Kolli ID?