Anonym skrev 2011-03-24 12:33:07 följande:
Jag tycker det är lite jobbigt att ha honom på mig dygnet runt. Kan inte ens gå på toan själv, så länge min sambo är hemma är det väl okej men sen när han börjar jobba igen så vill jag kunna lägga i från mig honom en stund utan att han skriker. Sen kan jag inte riktigt koppla av på natten om han sover på mig.
Anonym skrev 2011-03-24 12:23:32 följande:
Min son sov hos mig till han va 1 år gammal!!! Sova på mage det gillar bebisar det är ju bara en vecka sen du fick honom. Han har ju ett helt liv på sig att hinna sova i sin säng.
Hos mig går bra, men på mig tycker jag är jobbigt. Kan ju inte lägga i från mig honom eftersom han vaknar då för han vill inte sova på rygg.
Aha. Tja, då vet inte jag. Jag tyckte att det var mysigt att ha barnen både på mig och hos mig, jag sov som bäst när de var nära. Vad jag vet så går det inte att lära spädbarn att sova själva, men andra vet kanske något som jag inte känner till. Om han inte gillar att ligga på rygg kanske han kan ligga på sidan intill dig? (Och vända honom efter amning, rap och gos.) Jag skulle inte haft honom på mage under natten. Möjligen under kortare sovstunder på dagen när jag hade honom under uppsikt.
Gå på toaletten själv gjorde jag inte förrän barnen var flera år gamla.