• Stårscha

När blir en bil gammal?

När anser du att en bil börjar klassas som "gammal"? Bilen i tankeexperimentet är välhållen, välservad, hel, ren, fräsch och går bra.

Demokrati innebär inte en rätt att aldrig känna sig kränkt, men däremot en rätt att inte bli berövad sina medborgerliga friheter
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blir en bil gammal?
  • snillis

Äldre än 10 år, känner jag spontant.

• Matillin

6-7 år svarar jag. Det är då dom brukar börja krångla

• Fidelis ad urnam

jag tycker att vår bil är gammal och den är en 2003 uttagen 2004 och jag har tyckt att den har varit gammal ett tag nu
    Så bilar runt 6-7 år tycker jag är gamla.

• Linda1976

Beroende på bil - säg 8-12 år.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Tecken

Beror på i vilket sammanhang. Min bil började kännas gammal då den var ca 3-4 år.

• Atamon

I samma ögonblick som man kör ut den nya från bilaffären...    nej, men 10-12 år tycker jag nog är en gammal bil.

• schangol
    Matillin skrev 2011-03-24 17:30:27 följande:

6-7 år svarar jag. Det är då dom brukar börja krångla

beror väl ändå på hur långt dom gått?o en diesel är väl oftast i bättre skick än en bensinare?
  • schangol

vi har en volvo s 70 99:a. 00 kom den ut. gammal utseende mässigt ja. men bättre skick brum brum mässigt än de flesta 5 åriga bilar=) har ett antal mil kvar tills den börjar krångla.

• EFI

Hur ofta ett bilföretag släpper nya modeller och ändrar utseende påverkar mycket kring hur gammal den uppfattas. Många mil och skick på bilen påverkar också. Jag röstade 6-7 år, har själv jobbat i bilbranschen.

Apple user since 1987
Svar på tråden När blir en bil gammal?