Gravid tidigt efter gbp operation
Hej
Det var sex månader sedan min operation och är nu i vecka 5. Någon annan som är i samma situation?
Hej
Det var sex månader sedan min operation och är nu i vecka 5. Någon annan som är i samma situation?
Hej! Jag är opererad fast med en doudenal switch för snart 4 månader sen och är nu i vecka 6.. Hur går det för dig? Har du du gått upp nått i vikt?
Jag är inte i samma situation, men jag hajade till när jag såg rubriken och blev lite nyfiken.
Jag har en kompis som gjort en gbp och hon har börjat planera för en ny graviditet men tänker vänta det året som rekomenderats. Hur har det gått för dig och viktnedgången? Har det redan börjat stabilisera sig?
Antar att du pratat med din BM eller dietist om att hålla koll på näringsintaget under graviditeten, så du inte får näringsbrist eller "överäter" så det blir ett bakslag. Hur känner du själv kring viktuppgång och den extra näring du behöver stoppa i dig under graviditeten?
Hoppas att allt går bra för er båda som precis inlett era graviditeter! =)
Hej!
Har sen jag plusade i v5 tappat 9,5kg och är nu i vecka 15, kirurgen som opade mig vill ha mig inskriven på specialmödravården då min kropp efter en Duodenal switch tar upp 50% mindre än vaf gbp opades gör, men barnmorskan och mvc läkaren förstod inte varför jag var i behöv av detta trots den viktnedgången sen jag + eller det faktum att jag inte kan äta ens hälften ab det jag ska på en dag. Men jag får gå och små äta för att kunna få i mig nått i mellan det 2 ggr jag äter nästan som jag ska, kan dock bli allt i från onyttigheter till bara ett glas juice men kirurgen tyckte detta var okey då det är bättre än inget alls..
Antar att jag oxå kommer gå upp i vikt nu under graviditeten men hoppas på att de tinte bli för många kilon men i slutändan så är barnets hälsa det viktigaste för mig och kirurgen var säker på att jag skulle fortsätta rasa i vikt efter graviditeten..
Är tacksam för mna -39kg sen 1 februari detta året!
@makeup girl jag gjorde en gpb för 8 mån sen (om en vecka) jag e nu i v.4 hur har det gått för dug?? Ja var inte orolig innan men nu när ja läser runt så står d att det rekommenderas att man ska vänta 1 år men ja kommer ihåg att de sa på infomötet innan op. Att OM man blev gravid innan så skulle man inte ta abort för fostret skulle få allt som det behövde ändå! Hoppas du har ett lite lugnande svar till mig. Detta e min 3e graviditet o bebis e jätte efterlängtad o ja vill absolut inte behöva göra en abort men ja vill heller inte få ett barn som inte mår bra pga att ja inte väntade ett hekt år!!!