• nenny1986

Bryr sig hanns pappa egentligen?

Alltså för mig är de helt ofattbart hur man inte kan bry sig, men min minsta son på 6mån fick magsjukan här i söndags o som alla vet så kan ju magsjukan hos så pass små barn bli ganska så hårt drabbade. Ja o lill killens pappa gick ifrån varandra innan han är född, men pappan har haft honom några timmar på söndagar.

Så i söndags ringer jag o berättar att lilla skrutten har magsjukan, o har fortfarande inte hört ett enda ljud ifrån pappan, trots att ja sett att han vart inne på FB o ja ha skrivit mycke om hur dålig sonen är osv.
    så hur skulle ni andra tolka detta???? O hur ska man gå vidare efter detta???
    Tacksam för svar....

• Svar på tråden Bryr sig hanns pappa egentligen?
  • Philippa

Gå vidare.. det finns inget du kan göra åt det ändå,.. du kan ju knappast tvinga honom att bry sig...

• Stårscha

Nej, jag tror inte att han bryr sig nämnvärt. Magsjukor brukar ju gå över, och du är ju där och tar hand om honom, eller hur? Alltså "är det inte hans problem".

Demokrati innebär inte en rätt att aldrig känna sig kränkt, men däremot en rätt att inte bli berövad sina medborgerliga friheter
  • nenny1986

jo jag antar att de e som ni båda skriver o de vet ja nog innerst inne, men ja blir så irriterad då han kommer o är en sån "super" pappa när de är på hanns villkor o när allt flyter på, tycker inte att han ska va här eller ringa hela tiden utan kanske bara skickat ett sms eller ett telefon samtal.. klart att de oftast går över med magsjukan han e ju inte dö sjuk men han hade ändå magsjukan fram till igår kväll då ja fått skedat i honom vätska o han ha haft hög feber till o från så ja ha ringt många ggr till 1177...:))

• Stårscha

Ville han ha barn överhuvudtaget?

Demokrati innebär inte en rätt att aldrig känna sig kränkt, men däremot en rätt att inte bli berövad sina medborgerliga friheter
  • mia maria

Försök att inte bry dig, det tar bara energi!
    Du lär nog märka med tiden ifall han bryr sig om barnet eller inte.
    Och gör han inte det så är det iaf inte något du kan göra någonting åt.

Svar på tråden Bryr sig hanns pappa egentligen?