Efterlysning: Intervjupersoner till forskning om äggdonation i Europa
Det blir allt vanligare att människor söker sig utomlands för att få behandling mot infertilitet. I ett forskningsprojekt vid Södertörns Högskola undersöker jag särskilt fenomenet att svenska par och singlar som reser till det forna Östeuropa för äggdonation och embryoadoption. Har du själv rest eller planerar att resa till något Östeuropeiskt land för fertilitetsbehandling?
Vill du bidra med din kunskap till ny forskning om detta växande samhällsfenomen? Skulle du kunna tänka dig att ställa upp på en intervju? Jag är särskilt intresserad av att intervjua människor som rest eller planerar att resa till Lettland eller Estland för ägg- eller embryodonation, men även andra erfarenheter från fertilitetsbehandling utomlands är av intresse. Allt deltagande sker anonymt och med stor respekt för varje deltagares personliga integritet.
Ditt bidrag skulle vara viktigt och mycket välkommet! Om du har några frågor och/eller skulle kunna tänka dig att ställa upp i en intervju, kontakta mig gärna på: [email protected]