• Whoeix

Bada med mens, byta tampongen?

Hej!

Jag skall på spa imorgon, men fick såklart mens idag. Den som inte skulle komma förrän på söndag...
    På spat är det många bastuar, och en varmpool samt utepool. Vilket ju resulterar i att man går från bastu till pool, till bastu och till pool igen.
    Jag tänkte jag skulle använda tampong, men har läst att man skall byta så fort man kommer upp ur bad. Detta känns ju lite jobbigt, då jag kommer bada i ca tio min, basta, bada i tio min till osv.
    Känner inte för att springa in på toaletten varje kvart för att bya tampong...
    Då känns det bättre att ställa in.

Hur gör ni när ni badar?
    Tror ni jag måste byta så ofta, eller går det bra att byta en gång i timman?

• Svar på tråden Bada med mens, byta tampongen?
  • 84 Anna

Jag skulle ha undvikit att bada helt, framförallt om det är en liten pool. Tampongen fungerar ju inte som en propp, den släpper ju igenom vätska om den blir fylld till max.

• Amazina

Det problemet slipper man med menskopp... Men det är kanske svårt att skaffa till imorgon. Tag en tampong med stor storlek och byt när du kan. Så länge du inte simmar bröstsim tror jag ärligt talat inte att det kommer in så mycket vatten i slidan att tampongen blir dyngsur av badvattnet...

• Whoeix

Blir den såpass fylld av poolvatten när man badar?
    Jag har aldrig badat med tampong innan, utan helt låtit bli att bada. Men den här gången var det planerat med spa, och känns jättetråkigt att behöva ställa in pga mens. : /
    Hinner den bli fylld av vatten på tio min?
    Jag kommer ju inte sprattla runt i vattnet :) 

• puzzlet

Jag har alltid badat med tampong, byt varannan timme så är det nog ingen fara!!

• Whoeix
    Amazina skrev 2011-03-24 19:11:32 följande:
    Det problemet slipper man med menskopp... Men det är kanske svårt att skaffa till imorgon. Tag en tampong med stor storlek och byt när du kan. Så länge du inte simmar bröstsim tror jag ärligt talat inte att det kommer in så mycket vatten i slidan att tampongen blir dyngsur av badvattnet...
    Jo har läst om menskopp, men det blir ju som sagt lite svårt att få tag på såhär snabbt :(
    Jag kommer inte simma, utan mest sitta eller flyta runt haha ^^
    Har som sagt aldrig badat med tampong så vet inte hur det fungerar :) 
  • jådåsåatt

Tampongen blir ju inte alls fylld av badvatten, det tränger knappast in ända dit.
    Bada på och byt som du brukar.

• Netha85

Ojojoj, jag har badat massor med tampong (är fd simmerska så även bröstsim har förekommit ).

Har satt i ny precis innan träning och sen bytt när jag simmat klart. Har klarat mig från sjukdommar o allt så det borde inte vara nga problem att göra så 1 ggn. Men byt direkt när du är klart, innan du duschar alltså.

PS,har använt min vanliga strl och det har inte vart nga problem.

• Whoeix

Tack för svar allihopa! :D
    Är ju som sagt nybörjare på det här med tampong och bad.
    Jag gör så att jag proppar in en innan jag går dit, badar, går upp och byter och ser hur blöt själva tampongen blivit. DÅ ser jag ju om jag kommer behöva fortsätta gå upp och byta mellan varje ^^

Och såklart att simmerskor använder tampong, tänkte inte alls på det!
    ;D 

• iaseia

Herregud ploppa in en tampong bara. Använder alltid tampong när ja simmar. 
    Ibland simmar jag och sen går in i bastun och sen simmar igen, ibland har ja ens inte bytt förrän ja kommit hem.

• Singapore Sling

En klasskompis till mig badade med binda en gång — inte så lyckat. Dessutom såg man tydligt konturen av bindan under baddräkten.

• Tonx

Klart det går bra att bada med tampong!

Rekommenderar även menskopp till framtiden, den är guld!

• Singapore Sling

Menskopp är det bästa alternativet. Det är bara att kissa den ren, så slipper man att stå och skölja den i vasken också.

• Tonx
    Singapore Sling skrev 2011-05-23 22:54:14 följande:
    En klasskompis till mig badade med binda en gång — inte så lyckat. Dessutom såg man tydligt konturen av bindan under baddräkten.
    Hur tänkte hon då? :-P
  • Singapore Sling

Inte vet jag, men en rolig syn var det. Den uppsvällda bindan som dinglade i grenen på baddräkten och blodet som droppade längs benen. Ännu roligare var att en av killarna i klassen fick stånd när han fick se det.

• Tonx
    Singapore Sling skrev 2011-05-25 10:09:46 följande:
    Inte vet jag, men en rolig syn var det. Den uppsvällda bindan som dinglade i grenen på baddräkten och blodet som droppade längs benen. Ännu roligare var att en av killarna i klassen fick stånd när han fick se det.
    Kräks

Ja, det finns folk till allt.
Svar på tråden Bada med mens, byta tampongen?