Måste man vara äventyrslysten?
Min kille gillar äventyr och nya upplevelser. Han är rätt rastlös och vill uppleva nya saker/ställen. Han är besviken på mig för att jag inte är så äventyrslysten och det är rentav så allvarligt att han är osäker på om vår förhållande har ngn framtid av den anledningen att jag inte är så äventyrslysten!
Jag undrar om det är något fel på mig, skulle alla killar tycka att jag var tråkig? Jag upplever i och för sig gärna nya grejer men är också rädd för en hel del saker eftersom jag inte gillar att utsätta mig för risker. Dessutom har jag en del smärta i kroppen, så jag kan t.ex. inte fjällvandra i flera dagar vilket är något som han skulle vilja att vi kunde göra tillsammans.
Han skulle också vilja göra längre resor och t.ex. bila någonstans på andra sidan jordklotet. Jag kanske skulle tycka det var kul om jag väl gjorde det, men har ingen egen egentlig längtan efter det. Tycker inte om att åka bil långa sträckor och vill helst inte åka till länder där det finns farliga sjukdomar man kan smittas av, dåliga vägar och mycket kriminalitet. Feg? Javisst!
Jag tackar absolut inte nej till en semester utomlands men jag känner inte att jag måste se varje världsdel innan jag dör. Är jag onormal?
Vill tillägga att jag har sagt till honom att om det är en resa han vill göra men som jag inte kan eller vill följa med på, så kommer jag såklart inte hindra honom från att åka. Det tycker han är bra men samtidigt vill han kunna göra sånt här med sin flickvän...