• Didaj

Heter det Leggings eller Leggins?

Jag hävdar att det heter Leggins trots att Wikipedia och diverse andra hemsidor säger annat ^^. Det finns trotsallt några som säger Leggins och några som säger leggings.
    Jag menar att det syftar till "Leg in"... Vad tycker ni =) någon annan som är lika konstig som jag?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Heter det Leggings eller Leggins?
  • Nessie99

Nej, det heter leggings och inget annat. Engelska är mitt modersmål. I UK har vi haft leggings i många år! Gillar din tolkning av "leg-in" dock. LoL

• KlasKristian

Jag hävdar att solen är platt.

Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • La Lola

Leggings (såklart).....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • kickan89

Jag säger leggins, tycker det låter bäst :P Ibland blir det leggings men tycker det låter fel haha

• Didaj
    kickan89 skrev 2011-03-24 22:21:54 följande:
    Jag säger leggins, tycker det låter bäst :P Ibland blir det leggings men tycker det låter fel haha
    Haha, du har nog resonerat som jag då. Haha! :D Jag förstår ju att Leggings förmodligen är det "rätta" men jag förstår inte hur jag fick för mig att säga Leggins!
  • happy 78

ja då har man lärt sig nåt nytt i dag också. Har alltid sagt leggins

• Emmi27

Leggings, men kan vi inte översätta det till svenska istället, vad blir det då? Benisar?

• Bordeaux

Tights hette det när jag var liten och jag vet inte skillnaden mellan tights och leggings. Finns det någon skillnad som någon vet om, berätta gärna!

Svar på tråden Heter det Leggings eller Leggins?