• Anonym (mollusk)

Bada på badhus med mollusker!!

Hej!

Jag är en mamma vars son har fått något som heter mollusker, han har haft dom i snart över 1½ år och ska imorgon iväg till badhuset tillsammans med sin förskoleklass!

Jag har hört att mollusker smittas men smittas de även i vatten?
    Ska jag låta min son bada eller hur ska jag göra??

Molluskerna, vissa är nu på väg bort (dvs de läcker, varar och blåssar upp)

• Svar på tråden Bada på badhus med mollusker!!
  • Anonym (mollusk)

Hur skulle ni göra?

• annlee35

hej ! min dotter fick mollusker när hon va c,a 6 mån, men dom varar inte eller så, läaren sa att det ät ett virus som går bort av sig själv.
    Att det skulle ta c,a upp till ett år, men det roliga är att hon är 14 år nu och har kvar dom fortfarande, på överarmarna, dom har alsrig varat och så men dom är jobbiga och kliar.
    men hon får va me på allt annars hade det inte vart roligt för henne.
    Vi är 4 till i familjen och har aldrig blivit smittade. Låt han bada tycker jag, lycka till , ann-lee

• Anonym (mollusk)

låter bra de

uch 14 år?

• saraseal

vattnet är ju fyllt med klor =)

• annlee35

gud så illa jag skriver sår jag, det ska va läkaren,och aldrig,

• annlee35

Ja det är inte kul för en tjej i tonåren, stackare

• Anonym (mollusk)

de skrämde mig lite eftersom de smittar så lätt har jag hört, särskilt med handdukar osv

• Whilda

Min dotter hade mollusker och vi var och badade en gång i veckan...... Som sagt, det finns ju klor i vattnet

Ha det så trevligt

• Änglatuss

skulle låta din son bada
    är själv 24 år med mollusker, inte alls kul
    ska ev på mammagympa i vatten imorgon

bävat för de men imorrn ska jag
    skönt att få röra på sig lite

mina är äntligen påväg bort efter att jag tampats med dom i 1½ år snart känns de som!

inge vacker alls

Anniee
    Jag hoppas din dotter har dom på ett ställe där de inte syns i vardagliga livet, lider med henne!

• Coursell

Båda mina barn har haft mollusker från de var ett halvår ungefär tills de var 4 och ett halvt år. Det är olika hur länge man har de säger barnmorskan.
    De smittar vad jag vet när de har "gått sönder". Enligt vad jag fått höra är det helt ok att bada med dem.

annlee35: Usch, 14 år och de har inte försvunnit? Låter jobbigt, hoppas hon blir av med dem snart!

• annlee35

Tack alla som bryr sig om min 14-åring. men dom syns inte så mycke och är på överarmarna. Så hon lider inte såå mycke, men mellen varven blir hon trött som fan på dom, det kan ju inte smittas så mycke med tanke på att ingen annan i familjen har fått några, och vi är 4 st till, ha det bra alla

• wellah

Mollusker smittas vid beröring.... och går oftast bara bort med ingrepp... bedövning och utgrävning med rötterna

Svar på tråden Bada på badhus med mollusker!!