Har jag för låg lön för mitt yrke och erfarenhet?
Jag vet att jag inte är sämst betald av alla så jag undanber mig kommentarer om detta.
Jag är ensamstående mamma och arbetar sedan i höstas på ett nytt jobb som inkassohandläggare.
Jar har ingen tidigare erfarenhet från just denna bransch men har erfarenhet av jobb på tingsrätt (9 år) bl a med betalningsföreläggande, arbete med kundtjänst och människor annars - totalt 24 års arbetslivserfarenhet.
Jag har idag en lön på 22.000 kr och känner att detta är lite väl lågt med mina kunskaper. Jag går just nu också en utbildning och blir certifierad inkassohandläggare. Denna är klar i juni.
Jag hade tänkt att löneförhandla efter 6 månaders anställning men känner att det kanske är lite väl tufft att göra det när arbetsgivaren skickat mig på en dyr utbildning och betalar resorna, hotell och mat.
Vet inte hur jag ska göra? Vad hade ni gjort? Jag tycker bara att 22 000 är snålt. Vad har ni som har ungefär ett sådant arbete och ungefär samma erfarenheter? Jag har en fast tjänst. Kanske ska tillägga att firman inte har kollektivsavtal så de betalar inte in till någon pensionsförsäkring.
Jag måste på något sätt få upp min inkomst för jag klarar inte av mitt boende här annars.