• Anonym

Kliar över hela kroppen?!!

25 år och har en hemsk klåda sen ett par dagar tillbaka. Inte konstant men kommer dagligen. När jag kliar så gör jag det hårt och så uppstår det som små upphöjningar / ärr. Av att jag kliat och så blir jag röd. Men innan jag kliar så syns inget. Fattar inte vad det är? Aldrig haft så. Äter bantningspiller fast jag inte har för högt bmi men bara ätit 2 månader typ så jag ska testa att sluta med dem. Annars lider jag av grym oro och ångest, inget jag sökt för men har mått oroligt en tid nu sedan vårt barn föddes. Kan det leda till klåda?

• Svar på tråden Kliar över hela kroppen?!!
  • Anonym (hmm)

Du borde kolla om du har skabb?

• Anonym

Vad är symptomen utöver klåda? Borde man inte se något då?

• Anonym

har du bytt tvättmedel eller sköljmedel nyligen??? om det råkar hända för mig brukar jag kunna få allergiska reaktioner av det nya.

• Anonym

Och borde det inte klia hela tiden då och särdkilt påvissa ställen? För mig kliar det överallt, helt random

• Anonym

Jo ev nytt medel då jag fick hjälp med tvätten senast och det var inte mitt medel. Hm.

• Anonym (hmm)

sök på skabb på¨google och kolla bilderna, men dem flesta är extrem fall,

• Lindreas

Säkert en biverkning av bantningspillret.

• deddan

Som personen skrev längre upp, så kan det ju vara så att du har fått skabb.
    Testa annars som du sa att utesluta batningspreparatet.

Annars kan du ju alltid ringa till 1177, eller till din vårdcentral!
    Lycka till! 

stay strong.
  • Pickeli

Låter som en allergisk reaktionsom gör att du får nässelutslag.. Jag har precis exakt likadant som du beskriver och håller på med en utredning om varför nu.. Har haft det övet 1 år.. Snart 2.. Det kliar blir rött irriterat och märken och utslag som kliar, det går dock över på en stund för att klia på annat ställe..

Ta en allergitablett och se om det går över! Försök att hitta orsaken till problemet själv, kan vara vad so helst.. Nytt tvättmedel, schampoo, något du äter, mediciner ja allt möjligt.. Eller som i mitt fall, inget speciellt

• Tesso84

Jo man kan få klåda när man bär på mycket oro och ångest. Jag har upplevt samma sak! Jag tror inte att det är skabb, men du kanske bör testa sluta med bantningspillerna. De i sin tur kan ge dig biverkningar såsom oro och ångest och då blir det ju bara en ond spiral.

Svar på tråden Kliar över hela kroppen?!!