• isen

Överföring handelsbanken - swedbank?

Väntar på en överföring från ett konto på handelsbanken till mitt konto på swedbank. Vad jag vet var det en planerad överföring som skulle dras från den andra personens konto idag, och på personens konto står att pengarna är överförda. Men på mitt konto har de inte kommit in. Har bara kunnat kolla via telefonbanken och inte på internet än, så kan det hända att det står med där men att pengarna bara inte kommit in än?
    När kan jag vänta mej att ha dom på kontot? 

• Svar på tråden Överföring handelsbanken - swedbank?
  • isen

Hmm men även om överföringen är planerad? Så jag kanske inte har pengarna förrän tisdag-onsdag?
    Det är min lön det handlar om. Ska man behöva sätta datum för överföring tidigare för att inte riskera att jag blir utan lön den 25:e?

• She is Me

Troligtvis kommer pengarna på mån, och om man vill att någon ska få pengarna på ett visst datum så måste man lägga in transaktionen nån dag innan

• isen

Men det är det jag tror att han gjort, i tisdags/onsdags. Ska kolla..

• Pappa G

Ibland så måste det till extra körningar mellan bankerna för att få till löneutbetalningar vid månadsskiften som nu, när den 27 inträffar på en söndag..

Så troligen kommer det under dagen, förutsatt att den överförande parten beställt det..

• hon mot strömmen

Bankerna har olika tider på dagarna när de kör överföringar. Ibland har man de direkt, vissa tider under dagen eller ett par dagar senare.

Tror handelsbankens pengar kommer antingen efter kl13 eller 15. Kolla senare under dagen.

Maken får ibland överföringar vid olika tider på dygnet beroende på bank.  

• isen

Tack för svaren. Pengarna kom in under förmiddagen, mellan 10-11!

Svar på tråden Överföring handelsbanken - swedbank?