• Caranlachiel

Visa mig bilder på pojkfrisyrer till en 2-åring!

Det börjar kännas som dags att klippa vår 2-åring lagom till hans födelsedag om två veckor. Vi har aldrig klippt honom och han hår typ axellångt, rakt, vitblont hår. Det är ganska tunt och flygigt. Egentligen hade vi pratat om att låta det bli långt på riktigt, men tror vi väntar några år med det (om han själv vill sen då förstås) för just nu ser det bara konstigt ut med ett gigantiskt barnhuvud som ser ännu större ut pga håret!

Har ni några fina bilder på hur era pojkars frisyrer ser ut?

vecka 7 - BF 14 november
  • Svar på tråden Visa mig bilder på pojkfrisyrer till en 2-åring!
  • MamaMia80

Yeay!
    Ja vill oxå få tips =)

Jag har klippt min son på 2 år några gånger nu men de växer så fort till långt igen...
    I sommar blir de nå kort.

BF April 2011 <3
  • Carr0n
    http://www.familjeliv.se/Hem/carr0n/galleri.php#

Så ser mina snart 3åringar ut. Dom har haft samma frisyr sedan dom var 2 år, då jag klippte dom för första gången.
    Rakar dom på sidorna och bak, sedan klipper jag det lite längre uppepå, snabbt och enkelt då dom inte har ro till att sitta stilla någon längre stund.
  • Mamma och Fru

Har ingen bild, men grabben klipps med hårtrimmer, 3 mm över hela huvudet ;) För vår del har det vart självklart att han ska ha kort hår, men innan klippningarna brukar det hinna växa ut till ca 2-3 cm, då kan vi ha i ngn hårprodukt och rufsa till det lite tufft :)

• Carr0n
    Carr0n skrev 2011-03-25 09:08:23 följande:
    www.familjeliv.se/Hem/carr0n/galleri.php#

Så ser mina snart 3åringar ut. Dom har haft samma frisyr sedan dom var 2 år, då jag klippte dom för första gången.
    Rakar dom på sidorna och bak, sedan klipper jag det lite längre uppepå, snabbt och enkelt då dom inte har ro till att sitta stilla någon längre stund.
    Haha, rakar? Jag använder också hårtrimmer som "Mamma och fru" skriver. Lite olika på hur kort jag brukar ta det. Men har gärna lite mer än för lite, då tycker jag det ser roligt ut.
  • Caranlachiel

Tack så mycket! Finns det fler?

vecka 7 - BF 14 november
  • Kazeer

Äldste sonen, nyklippt någon månad innan 2-årsdagen:

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Paincake

Här är en bild då min lille kille, 5½ månad, var nyklippt för första gången.

• Caranlachiel
    Paincake skrev 2011-03-25 10:14:45 följande:
    Här är en bild då min lille kille, 5½ månad, var nyklippt för första gången.

Hahaha klockrent!
    vecka 7 - BF 14 november
  • Caranlachiel

Paincake: Ja det var värst vad mycket hår han har! Det har inte min kan man säga. Det är långt, men inte tjockt så det känns fortfarande bebisaktigt i kvaliteten.

vecka 7 - BF 14 november
  • Paincake

Gå till en frisör så kan ni tillsammans bestämma hur det ska se ut. Jag tycker det är jättefint med långt hår på pojkar men min sambo och framförallt sonens mormor och farmor är av en helt annan åsikt. Och man vill ju inte bli arvslös...  

• Griffelfot

Sonen har haft frippan sen han fyllde 1. Det brukar variera lite hur långt de är på sidorna beroende på om vi klipper med sax eller trimmer. Här är det nyklippt hos frisören, med sax. 2 år på bilden

♥Elliot 10/11-08♥ Bloggar på griffelfot.blogg.se/
  • Makka Pakka

Här är sonen när han fortfarande hade lite vågigt hår (ca. 2 år) KLICKBARA:

Glaaaaaaaaaaaaad!Krullet

Nu har hans hår blivit helt rakt så vi ska låta den växa liiite till sen får vi se hur det blir.
    Detta kort är när han är 2½ år:
    A på Nyårsafton - 2½ år

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
Svar på tråden Visa mig bilder på pojkfrisyrer till en 2-åring!