• Kickan35

Hjälp! Täckbyxor stl. 134/140?

Hejsan!

Behöver verkligen hjälp angående vart man kan hitta/köpa täckbyxor i stl. 134/140. Har åkt runt på "stan" och sökt i alla affär men det är slut överallt. Förstår att det inte är säsong för täckkläder just nu, men i Norlland är det fortfarande ofta minusgrader och kallt. Min åtta-åriga tjej är i akut behov av ett par nya täckbyxor.. så kom gärna med förslag! Har även kollat internet, men inte hittat några. Blir snart tokig Flört...

Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp! Täckbyxor stl. 134/140?
  • La Lola

Sportaffärer?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kickan35

Hej La Lola!

Har varit på de sportaffärer som finns i vår stad. Men tyvärr så finns det inga täckbyxor kvar. Mest överdragsbyxor som är ofodrade, och det är för kallt. De ska dessutom helst vara svarta, min tjej är ganska "petig" när det gäller kläder. Kanske någon mer med en åttaåring som känner igen det....

Men tack ändå!

• La Lola
    Kickan35 skrev 2011-03-25 12:07:53 följande:

Hej La Lola!

Har varit på de sportaffärer som finns i vår stad. Men tyvärr så finns det inga täckbyxor kvar. Mest överdragsbyxor som är ofodrade, och det är för kallt. De ska dessutom helst vara svarta, min tjej är ganska "petig" när det gäller kläder. Kanske någon mer med en åttaåring som känner igen det....

Men tack ändå!

Har du kollat Ellos rea? Där kanske det finns nåt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kickan35

Japp, har kollat Ellos Rynkar på näsan, fanns inte! Har beställt ett par byxor i galon med fleecfoder därifrån idag. Men tror kanske inte att de duger. Men jag provar i allafall....

Förstår inte att det kan vara sååå svårt att hitta ett par täckbyxor?

• alvide

Ha skalbyxor med fleecebyxor under. Så kallt kan det väl inte vara?
    Skalbyxor med fleece under kan man ha ner till -10 grader.
    Benen fryser man inte lika lätt som upptill.

• vivianne

När  min dotter behövde en ny vinteroverall precis efter rean så det var tomt i alla affärer ringde jag runt till second-handaffärer i området och fick napp. Det var ju bara att köpa det man kunde få tag på .

Blocket och tradera har ibland saker "off season"- har du kollat där?

Eller skriv ett massmail till bekantskapskretsen (eller efterlys på facebook) och se om någon har ett par liggande du kan få låna...

Svar på tråden Hjälp! Täckbyxor stl. 134/140?