• Anonym (urk)

Bajsade på mig!!!!!! Äter sertralin(zoloft)

Ja som rubriken lyder, jag sket ner mig. Trodde att det var en fis men så var inte fallet!
    En av biverkningarna är diarré och en annan är att man tappar aptiten och jag har fått båda.
    Har inte ätit riktigt på tre dagar, hungern är bortblåst. Tur är väl det när magen är som den är.

Fler som fått sånna rejäla biverkningar av tebletterna? 

• Svar på tråden Bajsade på mig!!!!!! Äter sertralin(zoloft)
  • Anonym (urk)

Ingen som har erfarenhet av Zoloft och dess biverkningar??

• Anonym (sertralin)

Jag äter sertralin sen något år tillbaks och "bajsade på mig" när jag var påväg hem från bussen och hade suttit hela bussresan med en bubblande mage. Då trodde jag dock att det var pga att jag hållt mig hos den nya pojkvännen så magen sa till eller att jag hade svårt att "hålla igen" efter analsex ett par dagar. 

Men nu när du säger det så kanske det varit pga medicinerna? Hade precis höjt min dos när detta hände och fy vad äcklig och förnedrande det kändes även om ingen såg. 

• Anonym (Fluoxetin)

Jag är väldigt lös i magen med nu, och min hunger är som bort blåst.. 
    Visst bra för jag är överviktig men ändå.. 

• Anonym
    Anonym (urk) skrev 2011-03-25 14:33:49 följande:
    Ingen som har erfarenhet av Zoloft och dess biverkningar??
    Jag märkte ingen skillnad, varken på lösare avföring eller minskad matlust. Jag var som vanligt. Fast jag åt bara 10 dagar innan mens (mot pms) sen hade jag uppehåll

Oftast är detta övergående besvär så förhoppningsvis blir det bättre! Jag fick rejäl punkthuvudvärk av Zoloft förvisso och fick sen Paroxetin. Samma tablett men BETYDLIGT billigare. Av dom blev jag smått illamående men jag mådde bra och hade ingen pms så jag tog lite illamående
  • Anonym (urk)

Min mage bubblar konstant!! Vågar inte fisa längre ens!! Jag klagar inte på att aptiten är borta då jag är så överviktig Och har problem med det men man vill ju inte skita ner sig. Tut att jag var hemma när det hände!!

• Anonym (sertralin)

Kan tillägga att jag fortfarande äter sertralin men 150mg istället för 200-250mg och har nu inga problem alls! :)

• Anonym

Åt sertralin i sju år. Min mage var sådan som du beskriver, i sju år. Läkaren ville inte avbryta behandlingen och hotade med inläggning om jag slutade själv. Läkaren gick i pension och jag fick en ny som avbröt behandlingen genast. Min mage har aldrig mått så bra som den gjorde efter att jag var medicinfri. :)

• Anonym

Oj ... jag åt 20 mg ... Kanske därför jag inte hade några besvär?

• Anonym (200 mg/dygn)

Jag har ätit maxdos i 7 år men inte haft de problemen...

• Anonym (urk)

Har tagit imodium idag! Det känns så skönt att ha fått stopp på diarrén! Imorse var jag på toa 4 ggr och det tog inte stopp! Jag ska hålla ut i nån vecka till sen går jag till dr. Jag äter bara 25mg.

• Crolla

Har ätit Sertralin nu i 2 månader och samma har hänt mig ???? bara rinner ur mig då jag sitt på toa

• Crolla
    Crolla skrev 2017-08-02 14:54:24 följande:

Har ätit Sertralin nu i 2 månader och samma har hänt mig ???? bara rinner ur mig då jag sitt på toa

Och jag äter bara 50mg med avtappad aptit gått ner 3 kg på knappt 2,5 v
  • Anonym (Anonym signatur)
    Crolla skrev 2017-08-02 14:54:24 följande:

• Anonym (P)

Var också dålig i magen när jag åt sertralin. Jättevanlig biverkning tyvärr. I övrigt var sertralin underbart för mig!

Svar på tråden Bajsade på mig!!!!!! Äter sertralin(zoloft)