• Jossofräs

Blåmärke med en knöl under?

Skulle byta blöjja på min snart två år gamla dotter och upptäckte ett rätt stort blåmärke med en hård knöl under på hennes vänstra smalben. Hon är lite öm om man trycker där men verkar i övrigt inte smärtpåverkad alls.

Vad är det för nåt, varför är det en knöl där?

• Svar på tråden Blåmärke med en knöl under?
  • SilverLadyG

Gå till sjukhuset med ditt barn...Blodpropp brukar lika med beskrivningen. Hoppas att allt blr bra!

• ploten

Det är ju vanligt att det blir knölar under blåmärken när blodet levrar sig, men om du är orolig och tycker det ser konstigt ut ska du förstås be någon titta på det.

• Snooz

Förmodligen har hon slagit sig så att benhinnan har svullnat. Det finns ju inte så mycket som skyddar benet just där.

• Jossofräs

Måste man inte slå i rätt hårt för att det ska bli så? Hon har inte gjort illa sig så hon blivit ledsen idag i alla fall och jag noterade varken det stora märket eller knölen vid blöjbytet innan.

• Lady without tattoo
    JossBergendahl skrev 2011-03-25 14:00:20 följande:
    Måste man inte slå i rätt hårt för att det ska bli så? Hon har inte gjort illa sig så hon blivit ledsen idag i alla fall och jag noterade varken det stora märket eller knölen vid blöjbytet innan.
    Varför ringer du inte sjukvården så kanske du får en diagnos?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Jossofräs

Visste inte om det bara var jag som var fjantig eller om jag faktiskt borde ringa.

• Lady without tattoo
    JossBergendahl skrev 2011-03-25 14:04:54 följande:
    Visste inte om det bara var jag som var fjantig eller om jag faktiskt borde ringa.
    Vill du ha en diagnos..då ringer du.annars låter du bli.?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Snooz
    JossBergendahl skrev 2011-03-25 14:00:20 följande:
    Man behöver inte slå sig speciellt hår för att få en knöl - inte jag i alla fall, men ring sjukvården om du är orolig.
  • Rosa socka
    Snooz skrev 2011-03-25 14:10:34 följande:
    Man behöver inte slå sig speciellt hår för att få en knöl - inte jag i alla fall, men ring sjukvården om du är orolig.
    Samma här, jag brukar ofta ha knölar under blåmärkena. Även på de som bara finns där helt plötsligt utan att jag kan komma ihåg att jag slagit i något.

Men jag håller med, ring sjukvården om du är orolig!
    ❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
Svar på tråden Blåmärke med en knöl under?