Popcorn till 1½ åring??
Undrar om ngn av er provat med popcorn till era barn vid den åldern?? Svårt med snacks till dom små!!
Undrar om ngn av er provat med popcorn till era barn vid den åldern?? Svårt med snacks till dom små!!
Dom brukar äta det på dotterns dagis ibland på fredagar. Lyxa till det hon går på småbarnsavdelning så det är ju småknattar som äter det. Min tjej ÄLSKAR iaf popcorn.
Ja, det är ju superbra!
Salt kan man bara hoppa över, eller ta pyttepyttelite om man nu vill.
Vår tjej som är 1,5 får pop corn som fredagsmys, men vi hade inte börjat med det så tidigt om det inte vore för att storebror som är 3,5 börjar bli medveten om det här med snacks och lördagsgodis. Så på fredagarna får båda två pop corn, på lördagarna får 3,5-åringen lördagsgodis medan 1,5-åringen får russin - funkar än så länge...
Endast på fredagar.
Sonen är 1 år prick
Poppar egna i kastrull.
INGET TILLSATT SALT!!!
Onödigt, dom smakar ändå!
Här är det som ovan popcorn på fredagar till 1,5 åringen och 4 åringen. På lördagarna blir det godis till storebror, lillasyster får nååågra bitar mjölkchoklad varvat med majskrokar eller russin i en skål. Hon har ju såklart fattat att det brorsan får är bättre...:)
Majskrokar tycker jag funkar utmärkt. Popcorn kan ju fastna i tänderna eller mellan tanden och tandköttet så det skulle jag nog undvika. Tycker själv det är obehagligt med popcorn. Majskrokar is da shit. Tycker själv de är riktigt goda. Nu älskar visserligen min dotter Cheez ballz men det är ju inte så nyttigt så vi försöker undvika det.