• Majabus

Vilken resa skulle ni välja? Cypern eller Mallorca?

Jag funderar på Sunwing Sandy bay på Cypern, Ayia Napa, eller Blue Village Nausicaa i Fig tree bay, Cypern. Vilket av dessa är bäst?  Eller något liknande på Mallorca.
    Bra mat (AI), sköna sängar, och nära till en fin sandstrand prioriteras. Jag ska åka ensam med min son som är 9 år.
    Jag har läst massor på resebolagens hemsidor men det är det som inte står i deras text som är intressant! , Vad skulle ni välja och varför! Ska resa i Augusti tror jag.  

• Svar på tråden Vilken resa skulle ni välja? Cypern eller Mallorca?
  • Elli47

Svårt att säga... jag har varit två gånger till Mallis och gillar det, det är jättefina sandstränder i både Alcudia och Cala Millor + på många andra ställen. Cypern ser ju väldigt vackert ut annars om man lyckas hitta en sandstrand vilket inte kanske är såå lätt eller?? Jag tror att på Mallorca är det något billigare än på Cypern men har man all inlcusive så spelar det förstås ingen större roll.

• CarolinW

Alcudia på mallorca var jag alltid som liten med en kusin och mormor och morfar. Jätte barnvänligt (vad jag minns)och underbart. Men jag har aldrig varit i Cypern så jag hade valt det.

• PiaMaria

Jag har varit på Alcudia 2 ggr.
    Älskar det.
    Har hört att Cypern oxo e fint, är sugen på att låta nästa resa gå dit, men kan ändå rekomendera Mallis!!

• Jonny b

Jag hade valt mallis med barn :)

• Karolina1982

Jag rekomendera Viva Bahia i Alcudia på Mallorca. Gå in och kolla på ving eller Fritidsresor. Jag har aldrig varit med om något bättre. Hade tre barn med mig och mannen. Ingen stress och bara njutning. Stranden sitter ihop med hotellet.

• Ferrari72

Ayia napa, helt klart!!!

• PiaMaria

Viva Sunrise på Alcudia ligger nära o bra till stranden.
    Vi bokade via Ving.
    Rekomenderar om man åker med barn !!

• Majabus

Grejen är att solo-med-barn pris är mycket fördelaktigt Glad och att barn äter AI gratis. Så det billigaste alternativen ser ut att vara ett blue village eller sunwing. Cypern är billigast i mitten av  Augusti, men frågan är om det är för varmt där då. Vill gärna komma ner under 15-17'  för oss två, inkl AI och allt. Och jag vill att det ska vara en superbra resa, annars letar jag hellre vidare. Behöver bra säng och sömn av medicinska skäl.
    Sunwing Sandy Bay ligger 15 min från Nissi beach som är en jättefin strand.
    Blue Village Nausicaa ligger precis vid vattnet, vilket är praktiskt då man reser ensam vuxen och ingen som kan passa väskan medan vi badar osv. 
    Alcudia på Mallis verkar ha en superfin strand, och mildare värme, men alla resor jag hittat går på runt 20'. 

• Majabus

Resan till Cypern tar 4 tim och 10 min, till Mallorca 3 tim 35 min så det skiljer knappt. På Cypern är det bra snorklings-möjligheter sägs det! Jag vet tyvärr inget om Mallorca, men tar gärna tips! Det skulle ju vara kul att testa skol-spanskan!

Svar på tråden Vilken resa skulle ni välja? Cypern eller Mallorca?