Eksem som inte vill ge med sig
Jag hade eksem som barn (runt 6-års ålder) i armvecken men det försvann sen och jag hade det lyckligtvis inte på flera, flera år. Men sedan kom det tillbaka när jag blev tonåring, ca 14-15 däromkring. Nu har jag haft det i flera års tid. Ibland blir det lite bättre, men oftast är det rätt så illa. Nu har det blossat upp rejält i båda armvecken (rätt stora fläckar) och lite på händerna. Har smörjt med deksem men det verkar inte hjälpa längre så jag köpte hydrokortison (har inte hjälpt speciellt nämnvärt tidigare men tänkte ge det en ny chans) och har testat det, men eksemen blossade bara upp ännu mer och det kliade något hemskt :-S
Vet inte vad jag ska göra, är så sjukt trött på dessa eksem och nu har det gått så långt att jag inte vågar visa mig i t-shirt för mina äckliga jävla eksem.. Det är ju fan pinsamt. Jag ska ringa och snacka med vårdcentralen och se om någon läkare kan titta på eksemen och förhoppningsvis hjälpa mig, kanske ge mig någon receptbelagd salva/kräm/medicin vad som. Hoppas det för nu vill jag bli av med skiten