• Flizan30

Tål Pop overall/3 i 1 jacka torkskåp?

Jag har köpt en sk dubbeljacka (3i ett jacka?) jacka med fleece och byxor till sonen som jag är supernöjd med. Min fråga är om de tål torkskåp? misstänker att tyget inte tål den höga värmen. På dagis använder dem ju torskskåp flitigt om det är slask ut. så det kan ju vara bra att upplysa dem om detta isåfall i tid.

• Svar på tråden Tål Pop overall/3 i 1 jacka torkskåp?
  • Thaleia

Min son har också ett sådant set från POP och när jag frågade i affären så sa de att det tål torkskåp men att det kanske inte ska stå på högsta temperatur vilket det många gånger gör på förskolan.

• Vilmagbg

Jag vet inte till 100 % men min son har en overall i samma kvalite från Po.p och vi torkar den i torkskåp. (det står inget om det i tvättrådet vad jag kan se)

• Flizan30

hmm i tvättrådet så står det att den inte tål hög värme. jag tror också att dem har hög värme i torkskåpen på dagis. ingen annan som vet??

• Fiffa5

Angående temperaturen i skåpen kan jag bara säga att där jag jobbar anpassar vi temperaturen efter vad vi hänger in. Personligen skulle jag aldrig sätta på högsta temp om man hänger in såna jackor eller overaller ni pratar om. Hör med er personal!!

• Tygtiiger

När jag köpte min så sa personalen att den INTE tål att torkas i torkskåp på hög temp eller tumling. Hon påpekade det just med tanke på dagis. Men torkskåp på 40 grader måste den ju tåla.

• Stora

Det står inte för hög värme i tror jag. Det är bara deras vattentäta (de som andas) som ej tål torkskåp - jämförbart med Reima tec. Vi har kört Ellas set i torkrummet med fläkt på o det är lika funkis än....

• Stora

Föresten tror jag det står på deras hemsida om de olika materialens skötsel.

Svar på tråden Tål Pop overall/3 i 1 jacka torkskåp?