• Anonym (Wishmaster)

Varför har man hund?

Har några dagar bevittnat min mamma "umgås" med sin hund. Det mjäkas o snackas bebisspråk med hunden.. Daltas o "rastas".. Hundstackarn ligger mest i hallen o ser uttråkad ut tycker jag. Den har varit ute 3 ggr totalt idag. 

Jag har svårt att se att hunden gagnas på något sätt alls av det liv den lever. Är hundägare egotrippade idioter som endast håller hundar för sina egna egons skull?  

Varför har man ens hund ö h t?

Kan tillägga att jag inte tycker om hundar. De luktar illa, dreglar, slickar sig i rumpan o äter sitt eget o andra hundars bajs *yäck!!*, drar in skit o gör bara det man beordrar den att göra. Föga kul.  

• Svar på tråden Varför har man hund?
  • fendt87

ha! skulle precis starta en tråd om precis samma sak!
    hundar är ju skitäckliga egentligen (ja, de är söta, men äckliga) de går ute i en massa skit och sprider sedan det inne i huset på golv och i soffan. fattar inte folk som delar säng med sin hund!

• bastardized

Har själv 2st Grand Danois men jag håller med om att hundägare generellt sett är jävligt jobbiga.

• Anonym (Wishmaster)
    fendt87 skrev 2011-03-26 00:37:54 följande:
    ha! skulle precis starta en tråd om precis samma sak!
    hundar är ju skitäckliga egentligen (ja, de är söta, men äckliga) de går ute i en massa skit och sprider sedan det inne i huset på golv och i soffan. fattar inte folk som delar säng med sin hund!
    Hundar är djur. De ska vara på golvet alt sin hundbädd. Har svårt att förstå hur folk ens vill ha hundar. De är liksom bara där... Bara är. Köper hellre en ny möbel.
  • Äggfis

Jag tror du behöver träffa en normal hundägare för att se att det finns.

• fendt87
    Anonym (Wishmaster) skrev 2011-03-26 00:41:36 följande:
    Hundar är djur. De ska vara på golvet alt sin hundbädd. Har svårt att förstå hur folk ens vill ha hundar. De är liksom bara där... Bara är. Köper hellre en ny möbel.
    håller med. skulle aldrig orka städa efter en hund inomhus. och det är ju ingen mening att ha dem stående till och skälla ute i en hundgård som flera av mina grannar har, helt meningslöst ju. jag kan tycka att de säkert är ett trevligt sällskap, och som sagt, en del hundar är jättefina och söta att titta på, men jag vill inte ha en själv och det är väl mest städning/hygien jag hänger upp mig på.
    samt att det ser så jävla äckligt ut när de slickar sina ägare i ansiktet, fy fan. nu säger jag inte att alla hundar/hundägare gör så, men de jag sett...nä, blö!
  • Nightmare

Nä jag förstår inte varför folk skaffar barn de kräks och skiter oavbrutet i flera månader. när de väl slutar kräkas och skita oavbrutet lägger de till ett skitstörande ljud som de kanske om man har tur slutar använda sig av i 30års ålder. ljudet kan få trumhinnor att lägga av och det kommer och går beroende på hur otillfredställd det lilla monstret är.

jag föredrar hundar, de gör som man säger när man har lärt dem det. Hundar är lättlärda till skillnad från barn. Hundar är bra mycket trevligare än människor och dessutom finns det vissa raser som badar frivilligt till skillnad från mänskliga skitgrisar som tror att duschen är farlig. Dessutom delar jag hellre säng med ett djur som faktiskt har bra mycket bättre bakterier och hygiene än en människa.

• Anonym (Wishmaster)
    bastardized skrev 2011-03-26 00:40:42 följande:
    Har själv 2st Grand Danois men jag håller med om att hundägare generellt sett är jävligt jobbiga.
    Idag var jag på stan med min dotter. Ser en j-a hundägare som struntar i att ta upp sin hunds skithög. Gick förbi denne rätt snabbt o kastade med flit en (oanvänd men vattenfylld) blöja på marken nära hundens bajshög. Hundägaren var inte sen att påpeka olämpligheten i att skräpa ner med en äcklig kissblöja. Jag rotar upp en plastpåse som jag gav denne o påpekade att det är fan inte sämre än att låta hundj*velns skithög ligga kvar.

Undra vilket liv på hundägarna det skulle bli om vi småbarnspäron började sprida ut våra småttingars bajsblöjor lite överallt. Mmmm eau de babybajs oh yeah!!

;D 
  • Anonym (Wishmaster)
    Nightmare skrev 2011-03-26 00:45:44 följande:
    Nä jag förstår inte varför folk skaffar barn de kräks och skiter oavbrutet i flera månader. när de väl slutar kräkas och skita oavbrutet lägger de till ett skitstörande ljud som de kanske om man har tur slutar använda sig av i 30års ålder. ljudet kan få trumhinnor att lägga av och det kommer och går beroende på hur otillfredställd det lilla monstret är.

jag föredrar hundar, de gör som man säger när man har lärt dem det. Hundar är lättlärda till skillnad från barn. Hundar är bra mycket trevligare än människor och dessutom finns det vissa raser som badar frivilligt till skillnad från mänskliga skitgrisar som tror att duschen är farlig. Dessutom delar jag hellre säng med ett djur som faktiskt har bra mycket bättre bakterier och hygiene än en människa.
    Haha vad tur att mitt barn är läraktigt och sover sig igenom nätterna då. Tack gode gud för det, då slipper jag ju skaffa en hund som först slickar sig själv i rumpan o sen ska upp i mitt face o slabba.

Uuuhh!! *spyr* 
  • Nightmare
    Anonym (Wishmaster) skrev 2011-03-26 00:48:33 följande:
    Haha vad tur att mitt barn är läraktigt och sover sig igenom nätterna då. Tack gode gud för det, då slipper jag ju skaffa en hund som först slickar sig själv i rumpan o sen ska upp i mitt face o slabba.

Uuuhh!! *spyr* 
    Nu ja, även ditt barn kommer nå tonåren...Hahahaha.
  • Anonym (Wishmaster)
    Nightmare skrev 2011-03-26 00:52:54 följande:
    Nu ja, även ditt barn kommer nå tonåren...Hahahaha.
    Och du har förstås en tonåring hemma så du med all säkerhet kan bekräfta din teori också? Nog vet jag att det kommer trotsas o testas i framtiden också. Jag säger bara att barn är så mycket bättre än vilken hund som helst. Kan gå med på att passa hundar, jag kommer överens med dem. Dock har jag svårt att se varför man väljer att skaffa hund av andra skäl än just sitt stora uppblåsta egos skull.

Nä.. hundar är djur och djur ska bannemej inte sova i en säng. Men tyvärr har ju en del svårt att acceptera att hunden är ett djur och en människa är... just det.. en människa!  
Svar på tråden Varför har man hund?