fraggelfia skrev 2011-03-27 15:09:40 följande:
Hej Finesse!
Vilket fint namn lillebror fick!
Skulle ni inte kunna ha en fram och en bak?
Verkar inte så lite krångligt att knöla sig över basen till babyskyddet för att ta sig in i bilen. Och som du skriver så blir det ju inte lättare sen när lillebror ska ha stol. Sitter du ok mellan dem när du väl kommit dig in?
Går det bra med nacken?
Vi ska testa att sätta stolen vi har i mitten bak för att se om det funkar. Om inte det blir bra så blir det nog en Britax Hi-way. Har hittat en begagnad vilket känns helt okei. Den såg fin ut på bilderna. Våran kille är ju ff väldigt liten. Han fyller 2 år i maj och är 82 cm lång och väger drygt 10 kg. Sen får man väl se. Mycket hinner hända innan det är dags att vända honom framåt.
Vi ska bege oss ut på jakt efter en stol nu under våren å testa alla möjliga olika sätt att sätta dom. Ska även försöka ha en fram å en bak.. men det är helst det sista alternativet då jag helst vill ha barnen bak.
Det funkar rätt bra att ta sig in över basen nu den är ju inte så stor.. å sen blir det ju bara nångång vi åker allihopa, typ på helgen.. annars jobbar ju P. Och nacken verkar palla än så länge men jag är så grymt mkt bättre i den än vad jag var med Ebba. Jag har ju slitit och jobbat heltid på Statoil så

Och ja jag sitter ganska ok mellan dom.. men får inte bli så mkt fetare om rumpan bara
Ok då är han ju inte så stor så då tror jag att en Hi-way blir perfekt för er. Den sägs ta minst platsen i bilen och den ger bra benutrymme. Ebba kommer ju växa ur den på längden (ryggen) eftersom hon är rätt stor. 17 kg och 100 cm lång.. men än så länge sitter hon riktigt bra i den