• Maglan

Hjälp!!!! Hur får jag bort bensinlukten?

Jag behöver er hjälp!!

I förrgår var jag iväg och tankade innan jag skulle iväg och hämta ut ett paket. Något jävla pucko hade tryckt in den där spärren som gör att man ej behöver trycka själv på handtaget när man tankar så det sprutade bensin överallt!. Det resulterade i att mina byxor var fulla i bensin.

Stressad som jag var så åkte jag hem och kastade in byxorna i tvättmaskinen, (snål som jag är tyckte jag att det var onödigt att köra bara dem så det åkte med några handdukar också). Jag har nu kört maskinen på 60 grader 4 gånger och en gång tom på 90 grader. Jag får inte bort lukten!

Jag har haft i både flytande tvättmedel, vanish, pulver och sköljmedel.

Vad ska jag göra? Tvättberget här hemma växer men jag vågar inte tvätta då jag är rädd att lukten sätter sig på dessa kläder också..

• Svar på tråden Hjälp!!!! Hur får jag bort bensinlukten?
  • grynet80

Ättika kanske? Köra en tom 90 maskin med det och sedan kläderna också om det behövs (ättika alltså).

• Habaladabala

Japp Ättika ska du ta!
    Du kan köra kläderna med 1-2dl ättika i maskinen, det tar bort lukten.  

• Ansia

Ja ättika är super bra att få bort bensinlukten med , min dotter och hennes förra pojkvän fick bensin haveri i sin bil ( en stor jeepdunk som åkte omkull och rann ut i bakluckan ) så hela bakluckan blev full med bensin och vi fick ringa brandkåren som fick komma och sanera uppfarten här där vi bor och dom rådde till att ställa en burk med ättika i bakluckan för att få bort besninlukten ur bilen och det funkade super .
    Så det blir mitt tips med en maskin bara med ättika sen tvätta kläderna med med lite ättika så ska nog lukten försvinna .Glad 
    lycka till . 

• Maglan

Åh då ska jag åka och köpa det så fort maken vaknat. Tror itne att jag har det hemma, måste kolla! Tack så mycket!!

Med tre småbarn blir man ganska förtvivlad när det inte går att tvätta..

• Maglan

Nu har jag kört maskinen tom på 95 grader med ättika och sen med tvätten i och med ättika. Luktar fortfarande om tvätten :/ Är nog bara att kasta den känns det som..

Jag blir galen snart, vågar ju inte köra någon annan tvätt :/

• grynet80

Har du inget gammalt badlakan/lakan eller något klädesplagg som du kan provtvätta och se om doften sätter sig i det också?

• Habaladabala
    Maglan skrev 2011-03-27 07:45:30 följande:
    Nu har jag kört maskinen tom på 95 grader med ättika och sen med tvätten i och med ättika. Luktar fortfarande om tvätten :/ Är nog bara att kasta den känns det som..

Jag blir galen snart, vågar ju inte köra någon annan tvätt :/
    Lägg den i blöt i ättika och vatten under nån timme eller två så det fr suga in ordentligt.
Svar på tråden Hjälp!!!! Hur får jag bort bensinlukten?