Billiga mammakläder!
Jag skulle vilja ha sidor till billiga mammakläder för jag tycker det är för mkt att lägga 400-500 kr för gravid byxor när man bara ska ha dom typ 4 månader till..
Jag skulle vilja ha sidor till billiga mammakläder för jag tycker det är för mkt att lägga 400-500 kr för gravid byxor när man bara ska ha dom typ 4 månader till..
H&M kanske? Jag hade typ leggings/tights som såg ut som jeans. Kunde inte använda vanliga mammajeans.
kolla blocket, eller nån barnbazaar eller liknande.
tradera är en guldgruva för gravidkläder
gekas i ullared
säger bara H&M & sen barn klädes butiker kan ibland ha det oxå självklart blocket samt tradera men aldrig käöpt mamma kläder till min fru där och min fru har inte heller köpt det där
Jag har köpt en del begagnat och en del på rea. Du känner ingen som fått barn tidigare och som har ungefär samma kroppsform? I så fall kanske du kan låna ett par plagg. Sen är belly-bands enormt bra eftersom de gör att man kan ha vanliga kläder utan att det blir en glipa.
Cubus har en del kläder som funkar trots växande mage och det känns inte lika hemskt att betala fullt pris för ett plagg som man faktiskt kommer kunna ha även efter graviditeten. Betydligt bättre än de säckliknande plaggen som Åhlens och KappAhl hänvisade till. Det beror iofs mycket på ens egen stil och kroppsform
Jag köpte jeans på HM och de är jättesköna. Värda varenda krona. Sen har jag köpt linnen, kjolar och tröjor mm på Cubus, HM, Lindex och på nätet som inte är för gravida men som funkar ändå.
Kika på bonprix.se de har tröjor för runt 59:- och byxor från 199:- tror jag.
Ska själv skicka efter därifrån, eftersom de också har stora storlekar som jag behöver.
Det är sura pengar, jag köpte en del från tradera och även på blocket men det är jättesvårt att hitta något som faktiskt passar.
De jag fick hemskickat satt sådär, använde de bara hemma och då kunde jag lika gärna gå och släpa i mina mjukisbyxor ändå så hade jag sluppit besväret och utläggen.
Ullared funkar men det är ett rätt litet utbud, så även på HM.
Det är inte meningen att man ska kunna klä sig snyggt med mammakläder utan att lägga ut tusentals kronor på det som man precis som du skriver, inte använder mer än drygt 4 månader.
Surt för oss som inte skiter pengar
Jag gjorde såhär tillslut efter en del misslyckade försök:
jag köpte leggins i olika färger och så köpte jag tunikor (skitbra eftersom de kan man ha även efter graviditeten och amningen)
Till det bar jag stickade långa koftor med knäppning och snörning (även de kan användas efter graviditet och amning) och använde en trenchcoat ute om det var lite kyligt.
Om magen är frusen så finns det som en slags "tröjgördel" eller hur man nu kan förklara det man kan köpa, finns på bl.a HM, 2-pack för 99:- om jag inte minns fel, men jag använde mig av långa tighta brottarlinnen jag köpt billigt på Ullared, funkade kanon)
Bekvämt och praktiskt eftersom allt kunde användas längre än bara under grtaviditet
vill bara säga att jag alde ca 4-500 på ett par gravidjeans från polarn, och det är dom enda byxorna som har hållt 2 graviditeter samt även däremellan man blir ju oftast inte pinnsmal direkt och dom var även skitsköna och jättesnygga att ha flera månader efter förlossningen...
annars fungerar ju tights och sjocka strumpbyxor till mycket,
samt som någon nämnde, tradera är ju bra