• Sammie

Kan man koka knäck med matlagningsgrädde???

Är så sugen på att koka knäck. Men jag har bara 15% matlagningsgrädde hemma, sambon meckar med bilen så jag kan inte ta mig till affären heller. Kan man koka på grädden jag har hemma, vad tror ni???

• Svar på tråden Kan man koka knäck med matlagningsgrädde???
  • Double Jeu

Jag vet inte, jag skulle nog inte testa... men man vet ju aldrig!

• Sammie

Åh vilket tråkigt svar Jag tror jag provar så får vi se, jag kan tala om hur det gick.
    Tack/ Sammie

• fefferonin

hur gick det?? nyfiken=)

• Sammie

Oj så snabb är jag inte!!! Inlägg Idag 14:03
    Det blir kanske inte förrens ikväll

• Honey1982

jag gjorde det för ett par veckor sen.. det blev kanongott använde dessutom laktosfri matlagningsgrädde!!

• miLLus

hur gör ni med kastrullen, jag har alltid jätte svårt att få bort knäckresterna och tillsist slänger jag bara kastrullen.
    finns det något bättre sätt än stålullen

• Tin o Trolls mamma

Jag har bara provat med laktosfri vispgrädde. Menar du att det går med matlagningsgrädden också Honey? Det vore ju superbra!!

Ekorren.

• Honey1982

varmt vatten å diskmedel i grytan som får stå en stund har funkat för mej!

• Honey1982

japp laktosfri matlagningsgrädde var det jag hade.. super eftersom den inte är lika fet som vispgrädde å så mår inte den laktosintolerante sambon dåligt heller

• Sammie

Wiiiihoo vad glad jag blir Ikväll blir det knäckkokning!!!!

• Tin o Trolls mamma

Millus: Jag använder också varmt vatten och diskmedel och så får kastrullen stå så, kanske ett par timmar. Har aldrig haft problem att bara diska ur den med diskborsten sen.

Honey: Tack!

Ekorren.

• Annika 1983

det funkar kanon att koka i micron

• Trynträ

Mikroknäck e mycket godare än kastrullknäck. Går dessutom mycket fortare. Matlagningsgrädde har jag dock inte testat med.

• SaraMara

Går det med havregrädde tro?

• Sammie

Nu har jag kokat knäck med 15% matlagningsgrädde. De vart jättegoda!!!!

• Double Jeu

F-låt en tvivlare! Då ska jag tamigsjutton prova det själv!!!!!!!!!

Svar på tråden Kan man koka knäck med matlagningsgrädde???