• Kimona

Alla påstår att jag är dum i huvudet som vill ha de namnen

Jag har alltid sagt att får jag tvillingpojkar vill jag att de ska heta 'Fred och George'.
    För mig betyder de namnen mycket, då jag under nio års tid av mobbning fick min fristad i att läsa Harry Potter och "låtsas" att jag var med i en familj där.

Det var typ min ENDA tröst och att få komma bort i den världen rädda mig från att göra mycket dumt.
    Mina favoritkaraktärer var bland annat tvillingarna Fred och George.

När folk fått reda på detta har de sagt att jag är dum i huvudet som vill ge mina barn de namnen. Till och med min MAMMA sa det.

Några har tyckt att jag bör söka hjälp för att det är något fel på mig :(

Jag blev uppriktigt sagt väldigt ledsen och förstår inte VARFÖR de säger så.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Alla påstår att jag är dum i huvudet som vill ha de namnen
  • fostermamma

Tycker det låter som ett jättefint namn val
    Förstår inte varför folk ens yttrar sig ?
    Stå på dig !
    Lycka till

• Fyrbarnsmorsa

Anser överlag att man har rätt att döpa sina barn till vad man vill så länge det är namn.

• Amber1975

Jag tycker det är jättefina namn och du ska naturligtvis döpa dina barn till vad du själv vill.

Kan det vara så att de är rädda för att barnen ska bli mobbade pga namnen? Det lär ju göra kopplingen till Harry Potter.

• mamma till tre busungar

Just george gillar jag inte men Fred är vackert. 

• Annelie 76

Med tanke på vad vissa kallar sina barn tycker jag det där låter som två helt normala namn. Internationellt gångbara också vilket kan vara praktiskt...

• Kimona
    Amber1975 skrev 2011-03-26 13:25:00 följande:
    Jag tycker det är jättefina namn och du ska naturligtvis döpa dina barn till vad du själv vill.

Kan det vara så att de är rädda för att barnen ska bli mobbade pga namnen? Det lär ju göra kopplingen till Harry Potter.
    Vad de har sagt så påstår de att jag skulle vara "för besatt" av Harry Potter och ångra detta när jag blev äldre. Det är inte namnen i sig utan att de råkar vara därifrån. Typ att jag skulle "tro att mina barn blir de tvillingarna".
    Det verkar ju nästan som om de är knäppare än jag som får för sig sånt.

Det är ju inga ovanliga namn såsett, tycker jag iaf.
  • lenlag79
    Annelie 76 skrev 2011-03-26 13:26:35 följande:
    Med tanke på vad vissa kallar sina barn tycker jag det där låter som två helt normala namn. Internationellt gångbara också vilket kan vara praktiskt...
    Håller med ovanstående fullständigt, finns ju folk som döper sina barn till bra mycket värre namn.
    Och vad är det som är så konstigt med Fred och George?
    Det är dina barn och vill du att de ska heta Fred & George så ska de heta det!
  • Kimona
    mamma till tre busungar skrev 2011-03-26 13:25:23 följande:
    Just george gillar jag inte men Fred är vackert. 
    Okej :) Jag gillar det engelska uttalet men INTE det svenska, alltså Jeorg eller nåt xD
  • Darla

Jättefina, båda namnen är ju väldigt klassiska namn här i UK där vi bok, alltså föräldrar döper fortfarande sina barn till dessa namn. De går aldrig ur modet här utan räknas som fina ordentliga namn, inte några trendnamn utan bra och stabila som funnits i hundratals år. Strunta i vad alla andra säger och gör som du vill. När bebisarna sen kommit så kommer ingen att ifrågasätta namnen.

• Hon o Han

jag skulle vilja döpa en dotter till Nymphadora, men min sambo vill inte det. Tycker det e ett jättefint namn.

Tycker du ska döpa dina barn till vad du vill. Det har ingen annan med att göra!

Svar på tråden Alla påstår att jag är dum i huvudet som vill ha de namnen