• wozzgirl

Hur kunde Lidl+ s Cien blöjor få bäst i test?

De har iaf här i Finland fått bäst i test.. (Libero, Pampers etc var också med.)
    Jag tycker de stinker rena rama kemikaliefabriken om den. Sonen hade en Cien-blöja på sig i 1h och var knallröd och hade små blåsor på insidan av låret.

Har andra liknande erfarenheter av dem? Kan man föra dem tillbaka till affären o kräva pengarna tillbaka?

Köper billigt - köper dyrt, heter det ju o det verkar tyvärr stämma.

• Svar på tråden Hur kunde Lidl+ s Cien blöjor få bäst i test?
  • April Mamma

De har fått bra i test här i Sverige också.
    Vi har använt Lidl blöjor till sonen och är nöjda med dom.
    Du kan ju testa att ringa/gå tillbaka och berätta vad du tycker för butiken.
    Barnet skall ju inte bli röd efter 1 h,då är det ju något som är konstigt.

• Viran

Jag tycker att de har funkat super!! De lukar ju mindre än både libero och pampers!! Tycker att pampers är liite bättre, men priset väger ju upp lidel blöjorna!!

• Pallas

Om de luktar beror på vilken sammansättning barnets urin har. På Viktor luktade de död och pina men på en kompis barn luktade de inte alls. Jag har hört precis samma om Pampers och Libero, för några stinker det ena men inte det andra märket.

Samma sak gäller känsligheten, det är individuellt vad som passar.

• Mia83

Jag tycker deras blöjor är kanon! De är ganska tunna, så de sitter bra på lilltjejen, samtidigt som de suger upp lika bra som vilken annan blöja som helst.´
    Lidl's blöjor får absolut tummen upp av oss!

• wozzgirl

Pallas:
    Men de stinker INNAN jag har använt dem. De stinker kemikalier. Har deras sammansättning gått snett i det paketet som jag köpte, så att där är för mkt kemikalier eller nåt?

• Sunshine78

wozzgirl:Jo de luktar konstigt,håller med dig. Vet inte varför de luktar så.

• ÄlskarMinTeo

Jag har inte använd lidls blöjor men har en gång testat euoroshopper, och det va det dummaste jag har gjort, min son var nästan skinnflodd i baken efter detta, nu tre månader senare börjar hans hud bli fin i gen, men det är väl olika med olika blöjor och barn en del har mer känslig hud än andra, men nu får min plutt i alla fall pampers och att dom e lite dyrare gör mig inget för han e värd det bästa!

• Nadjis

Här fick väl Icas och Willys blöjor bäst i test enligt råd och rön..

• ÄlskarMinTeo

jo, det har jag nog också hört tror jag, men jag vågar inte prova en annan blöja en gång till..

• marie226

Vilken blöja en bebis föredrar verkar vara individuellt. De besvär din lille fock får min dotter av Pampers. En pampers kan hon ha max ett par timmar innan besvären kommer. Libero funkar bäst för oss, Lidl som nummer två!!!

• ÄlskarMinTeo

Ja, tänk va olika det kan va, men det nämner dom inte i sina tester, har du några bra salvor/krämer att använda när hon blir röd?

• Ebba72

vi har testat lite olika och favoriten för oss är helt klart ICA:s byxblöja.

• Fembarnsmorsan

Vi använder Lidl:s blöjor på Dennis och de är minst lika bra som pampers.Jag har fem barn och INGEN av dem har kunnat använda Liberos blöjor för då blir dem som du beskriver ovan...

• wozzgirl

LittleGirl:
    Så olika det kan vara.. men ska inte Libero vara utan kemikalier = bra för hyn?

Svar på tråden Hur kunde Lidl+ s Cien blöjor få bäst i test?