Mitt barn mobbar andra barn!
Det har alltid varit mycket runt min 14-åring!
Jag o pappan separerade när h*n var ca 2.5 år..Har inte alltid funkat jättebra mellan oss efteråt, men vi har inte bråkat framför barnet, alltid hållt barnets bästa framför ögonen.
Min o barnets relation har periodvis varit väldigt dålig, h*n respekterar inte mig, har aldrig gjort känns det som..
Har nog varit "för snäll" i min uppfostran, alltså gett för mkt utan att kräva något..jag vet inte..
Pappan har h*n alltid respekterat.
H'n går nu i 7an, och för 4e gng har vi föräldrar blivit kontaktade av skolan för att vårt barn mobbar någon :(
Första gången var redan i 2an. Då löste vi det på ett bra sätt, vi, vårt barn och det utsatta barnet m familj träffades o pratade och barnen fick hitta på en kul aktivitet tillsammans..
Dessutom hjälpte skolan till på ett bra sätt..
Nu sen han började högstadiet har allt ballat ur totalt..Nu är det 3e gången sen han började som vi kontaktats ang detta med mobbing.
Vi har pratat om mobbing och berättat vad det kan leda till, varit i kontakt med föräldrarna till de drabbade barnen, vårt barn har bett om ursäkt och verkat väldigt ångerfull etc...
Men i fredags ringde skolan på nytt, det hade startats någon slags antimobbinggrupp på skolan för att vårt barn o några andra barn mobbat ett stackars barn verbalt!!
Jag FÖRSTÅR inte!!! Varför? Vad f*n ska man göra?!
Är så jävla ledsen och ARG!! Mobbing är bland det värsta jag vet oich jag hoppades att jag hade uppfostrat mitt barn bättre än så!!
Uppenbart är att något är fel, vi har vänt oss till bup och börjat gå på möten o utredning där.
Under sina dåliga perioder är han ständigt missnöjd, tyken, jävlas med sina småsyskon, hånskrattar åt mig etc..
Hos pappan är det lite bättre, men sen högstadiestarten har han blivit liknande där med..Även om det inte är lika illa..
Jag säger dåliga perioder därför att det finns bra perioder med då han är jättego..men man vet att det vänder igen tyvärr :(
Han har även börjar skolka fick vi reda på :(
Känns som att hela livet går ut på att ständigt grubbla över detta, vara arg o ledsen! Livet känns skit helt enkelt!
I många år har släkt o vänner sagt att "det är en fas" eller trotsålder etc..Känns som ett slag i ansiktet varje gång jag hör det.