Rinnigt öga
Lillemans öga har börjat rinna och vara har sköljt men de blir inte bättre men han är inte röd i ögat, är de ögon inflammation?
Lillemans öga har börjat rinna och vara har sköljt men de blir inte bättre men han är inte röd i ögat, är de ögon inflammation?
Ögoninfektion?
Tvätta och tvätta, och vara noga med handhygien!
Låter som de ja.. Tvätta ofta med vatten & tvätta örngott & handuk varje dag.
De klibbar oftast mest på morgonen då de vaknat & sovit hela natten. Brukar gå över på en vecka.
Vår son fick utskrivet ögondroppar, då han hade rätt illa..
Jag fick tips att massera lite vid tårkanalen..min son hade rinnigt öga men de försvann på en gång när jag gjort så.
låter som trång tårkanal typ, min minsta dotter hade så fram till 4 mån. Spelade ingen roll om vi maserade eller tvättade.. men sen en dag gick det över bara:)
vår son har likadant, trång tårkanal här med!
Vår son hade också varigt
Vår son hade också varigt o rinnande öga när han var nyfödd. Vi fick tips fr BVC att droppa i bröstmjölk (hjälper mot det mesta) eller koksaltlösning, och efter ett par dagar va han bra!
Vår son hade ett öga som krånglade rätt länge, trång tår kanal var det enligt bvc och läkare. Det geggade ihop hela tiden. Tror att han var närmare 7-8 mån innan det helt plötsligt försvann.
Hej - min dotter lider av samma. Det kan komma mellan forkylningar men ar oftast varre just nar hon ar forkyld. Ibland rinner det bara och ibland klibbar det massor. Lakaren sa att sa lange det inte klibbar samtidigt som hon har feber ar det ok att bara skolja med (utifran in). Jag fick rekommenderat att andvanda (svalt) kamomill te for att putsa ogonen och sedan massera tar-kanalerna!
Min son hade båda ögonen som rann och kom tjock gul sekret från från födsel. Vi masserade hade i bröstmjölk mm men inget hjälpte. Sen när han var ca ett så blev ena ögat bra, men ett öga kladdar fortfarande, han fyller tre i år. För ca en månad sedan var vi på sjukhuset där de sköljde hans tårkanal, det var bra ca två veckor men sen är det tillbaka nu på samma som innan. Ska nog operera i en liten slang i tårkanalen som vidgar den så den fungerar normalt...
Vi har haft samma problem. Tvätta med vatten, UTIFRÅN och inåt fick vi veta och det har fungerat. Stanna gärna och massera lite längst in. Har funkat för oss..