• Anonym (????)

Råd ang bikinilinjen

Jag blir alltid prickig efter rakning, trots nya hyvlar, RFSU medel, spritat efter med alsolsprit och aloevera efterbehandling. Så sist plockade jag med pincett och trodde det skulle bli bättre men det blev ju ännu värre, nästan som att hårståna inte kan komma ut och det bildas en plita med håret i....

Någon som har nått bra tips?

• Svar på tråden Råd ang bikinilinjen
  • Anonym

använd enbatterdriven ladyshave istället för hyvel, dom ger inga röda prickar. Eller gå till en salong och vaxa regelbundet 8 du kan dock få utslag den/de första gågerna du vaxar då huden är "ovan" vid behandlingen. Men ladyshave är jättebra.

• Anonym

Raka inte mot, utan med hårstråna. Då blir du inte prickig, och ingen after-shave behövs.

• Anonym (????)

tack för era svar, rakar alltid medhårs men ska nog försöka ta mig mod och gå till en salong och se om det hjälper.

• LillaVanilla

Jag vaxar både bikini och armhålor då jag blir galet irriterad och prickig och får ont av att raka. Fungerar jättebra, men man får ge det ett par gånger då håren är i olika fas och kan vara stubbiga ett tag innan alla tagits. Lycka till!

• Anonym

Har samma problem som TS, bra tips......men en fråga till en som rakar helt......kan man göra det på en salong
    B-)

• Anonym

Jag brukar vaxa mig och får också problem med s.k. inåtväxande hårstrån, som du TS fick efter att ha noppat med pincett. Tror absolut inte att det problemet försvinner bara för att man gör vaxningen på salong. Däremot kan det bli lite bättre av att man frotterar sig noga med en ren lite sträv handduk efter man har duschat, alternativt att man använder nån peeling regelbundet. Man vill inte att hårsäckarna ska täppa igen.

• memlan

Weet(stavning?) har ett bra bekini-kit. Finns inte överallt men det är iaf en mindre förpackning än deras andra och heter något med bikini...Fungerar fint för mig (& man kan lätt ta bort allt med den om man vill).

Svar på tråden Råd ang bikinilinjen