• Toppenloppan

Vi med endometrios som äntligen är gravida efter IVF

Hej!

Vi har hängt ihop i medgång och i motgång i kampen mot endometriosen och för att få barn med hjälp av IVF.
    Nu äntligen har det efterlängtade plusset kommit men resan slutar ju inte där!

Här skriver vi om vår glädje över att ha lyckats, vår oro, rädsla och våra framtidstankar.
    Alla tankar, symtom, klagomål och funderingar är tillåtna!

Välkomna in!

2011 ska bli ett bättre år!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-08 08:42
    Ursprungstråden där vi alla träffades och kämpade för vårt plus;

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51036674.html
  • Svar på tråden Vi med endometrios som äntligen är gravida efter IVF
  • banjaluka
    Toppenloppan skrev 2011-03-26 19:13:50 följande:
    Hej!

Vi har hängt ihop i medgång och i motgång i kampen mot endometriosen och för att få barn med hjälp av IVF.
    Nu äntligen har det efterlängtade plusset kommit men resan slutar ju inte där!

Här skriver vi om vår glädje över att ha lyckats, vår oro, rädsla och våra framtidstankar.
    Alla tankar, symtom, klagomål och funderingar är tillåtna!

Välkomna in!
    Det var roligt att  höra!
    Jag har också endomentrios,jag och min sambo gör en IVF,gjort två behandlingar,och fått frysa ner alla ägg.
    Känns peppande att det kan gå bra att bli gravid även om man har endo.
    Har du gjort något behandling,själv upptäckes det vid en titthålsoperation,vilket dom då brände bort det men dessvärre verkar det ha kommit tillbaka,ägg vill liksom inte "fastna" i min kropp...
    Lycka till nu ! 

• Toppenloppan

Tack!! Du kan läsa min pres om du vill se hur min behandling varit, det finns också en tråd för de med endo som gör IVF. Kan inte länka via iPhonen tyvärr.... Lycka till själv, för oss gick det efter återföring nr 6!!! Man ska inte ge upp

• spattanjansson

Hejhopp! Jovisst serrö...två små fisar är orsaken till hur jag mår :) vi fick ju två insatta men tanken att båda skulle ta har lixsom inte ens förekommit...det är ju inte sååå vanligt att båda tar. Mycket kan ju hända än men så här långt har vi inte kommit innan :)
    Är du i vecka 10 nu? Börjat synas??

• Toppenloppan

Jooo.... Ser lite småtjock ut om magen Inget gravidput utan mer "plufs". Helt ok för min del... Vecka 9+6 idag så imorgon går jag tom in i vecka 11!!! Klart allt går bra för er nu! Hur är illamåendet???

• spattanjansson

Illamåendet är hanterbart...jag kräks inte men mår istort sett illa hela dagarna...men jag kan äta iallfall...dock inte lika mycket som vanligt. 
    Jag börjar känna att mig mer spänd över magen. Jag har ganska mycket mage med mig så att säga så det känns mer som att den håller på att bli lite hårdare.
    Går in i vecka 9 i morgon....gud jag längtar tills jag passerat v12 först och främst...
    Just nu funderar jag typ på saker som...men oj, vi köpte ju precis en ny bil...får det plats hundbur OCH tvillingvagn...Och det första jag tänkte på när han sa att det var två var.....Gud va skönt att mamma börjar jobba 50% efter sommaren :)

• Toppenloppan

Känner igen det där med vecka 12....11/4 har jag gjort det
    2 veckor och en dag kvar....kommer säkert noja även efter det dock men kommer berätta för fler.
    Jisses vad svårt det börjar bli att dölja magen med kläder insåg jag precis.....i fjällen har ju familjen vetat och jag har vandrat runt i underställ eller myskläder! Vanliga kläder passar men är såååå avslöjande samtidigt! TUR att sjukhuskläderna döljer typ allt!!!

Du kommer ju bli ännu större, galet att det blev två Förstår dina tankar, blir det spec mödravård då?? Min Mor är pensionär sedan några år, är tacksam för det och vi väntar "bara" en!!!

Har mått ruskigt illa den gågna veckan. Klarat dagarna med att äta lite och ofta och så åksjuketabletten Postafen. Blev först VÄLDIGT trött av dem men nu verkar kroppen ha vant sig. Anar en liiiiten förbättring idag jmf med igår så tänk om böckerna kan ha rätt och det börjar avta i vecka 11???

Har du ingen VUL-bild förresten? Kul att se två....

• spattanjansson

Vi har jättemånga runt oss som redan vet..både vänner och familj. Vi har väl valt att alla som vet att vi håller på med IVF OCH exakt var i processen ska få reda på resultaten tidigt...man drar ju med sig dom oxå, dom oroar sig och glädjs nästan lika mycket som vi :)

Det kommer inte dröja länge tills jag måste köpa andra brallor, tänkte faktikst köpa mina första brallor nästa helg när vi är i göteborg...

Ja vi kommer nog nojja ändra fram till nedsläpp men det är väl rätt naturligt :) Fast jag kände mig redan mycket lugnare nu när man har sett hjärta slår...läkaren sa till mig att ofast när man får missfall innan vecka 12 har inte ens hjärtat börja slå...
    Jag ska ringa till BVC imorgon...så jag får se vad som händer :) Det är ju lite ovanligt att man vet redan nu att det är två!

Jag mår illa hela tiden...det spelar ingen roll vad jag äter...försöker äta som vanligt..men lite mindre alltså jag försöker inte äta mindre...men får inte i mig lika mycket som vanligt...Men jag kräks iallafall inte som förra veckan utan har väl redan börjat lära mig att leva med ständig illamående. Läkaren skrev ut några tabletter, minns inte vad dom hette så får väl hämta ut dom och ta dom i nödfall...

Ska se om jag kan fota bilden...

• Toppenloppan

TITTA, där är ju två Hur coolt som helst!

Har man sett ett (eller två) hjärtan på VUL så minskar risken för missfall till 4,5%.....DET kan man ju leva med
    Innan VUL är risken för MF/MA 25%, klar skillnad!

• Toppenloppan

Svårt att få till "action" i en tråd med bara oss två just nu

Svar på tråden Vi med endometrios som äntligen är gravida efter IVF