• Shitzu

hur länge räcker bläckpatroner?

vi köpte en skrivare/kopiator/scanner runt jul och har skrivit ut typ 25-30 sidor sen dess. Senast jag skulle skriva ut en svart-vit bild så blev det bara svart gröna ränder på pappret. 
    så hur länge ska bläckpatronerna hålla?
    Min första tanke var, hur gör de på kontor? byter man patron en gång i timmen eller? :D 

• Svar på tråden hur länge räcker bläckpatroner?
  • Zäta

På ett kontor har du troligen en toner istället för patroner.. och färgerna kan torka ut om man inte använder dem. de som sitter i vid köp är oftast halvfulla. Vet inte hur mycket färg/sida du använde.. färgerna kan ta slut olika fort. 

• leo grodan

Bläckpatroner torkar om du inte skriver ut med jämna mellanrum. Du måste skriva ut något minst en gång var 14:de dag eller 1gång/mån för att de ska hålla sig fräscha. Och har du precis köpt den så skickar de flesta märken inte med så mycket bäck i patronerna eller mindre patroner än när du köper dem sen.

Kontor har ofta inte bläckskrivare utan väljer laserskrivare då de ofta skriver ut mängder av papper. 

• Shitzu

ok, kan jag ha en toner i den här? 
    vilka bra tips jag får, jag ska ju driva kontor här snart! :D haha nej skoja :) 

• leo grodan

Hehe... ett litet tips, ta ut den svarta patronen och kläm på den lite så ser du på den lilla "skumsvamp" biten om den blir blöt/blötare. Händer inget och du inte ser någon lös vätska i behållaren så är den slut. Om det blir blöt och du ser att det finns färg kvar kan du ta en topps och skrapa lite. Då borde du få bort det som ev. har torkat fast. 

• Shitzu
    leo grodan skrev 2011-03-26 21:38:09 följande:
    Hehe... ett litet tips, ta ut den svarta patronen och kläm på den lite så ser du på den lilla "skumsvamp" biten om den blir blöt/blötare. Händer inget och du inte ser någon lös vätska i behållaren så är den slut. Om det blir blöt och du ser att det finns färg kvar kan du ta en topps och skrapa lite. Då borde du få bort det som ev. har torkat fast. 
    tack för tipset.. helt ny på de här ja=P
  • leo grodan

Vassego Glad 6 år i branschen.. Drömmer

• EFI
    leo grodan skrev 2011-03-26 21:38:09 följande:
    Skumsvamp? Vad är de för mysko skrivarhuvud du har på dina bläckstrålepatroner? Flört
    Apple user since 1987
Svar på tråden hur länge räcker bläckpatroner?