När börja med potträning?
ja, när brukar man börja träna med sånt?
ja, när brukar man börja träna med sånt?
så fort barnet börjar gå...kan även tidigare, visa pottan och sätt barnet dit :)
kan enklast ta sig dit, stå upp själv osv
Jo, men det handlar ju om att sitta och lära sig göra sitt behov där inte att kunna gå till och från pottan och stå att själv... Kan hända att jag är dum men jag ser inte kopplingen.
jag började gå när jag var ca 10 mån, innan hade mamma börjat att vänja mig till pottan, 1 år hade jag inga blöjor och min potta med mig överallt. Utan pottan blev det inget, bara min potta! Ibland får man visa sitt barn hur man gör...
Jag undrade precis samma sak =) Fick bra svar direkt.
hmmm, men sen ska man väl kanske se att ens barn vill det? man ska ju absolut inte gör någon stor grej av det för då är ju risken den att barnet vägrar sen...
min son får gå på pottan när han vill det och ja kommer aldrig tvinga han till pottan... han e 2½ år. Jag visa han pottan när han var 1 år och försökte lite men märkte att han blev nervös o stressad så ja la ner. Jag tar de lugnt me den biten, som e klok typ sa till mej... hittils finns de ju inte någon person som INTE lärt sej gå på toaletten själv. Barnet ska ju va moget helt enkelt o de e ju jätte individuellt, oftast är det ju att blöjan börjar bli obehaglig som dom slutar me blöjan... Min son börjar nu säga att han vill byta blöja och ber om att få sitta på pottan o så. (: