• Phillippa

Jobbat på 4H-gård lr annat barnläger?

Hej

Jag läser till lärare och vill såklart ha så mycket meriter och så mycket arbetslivserfarenhet som möjligt innan jag är färdig. Jag tänkte börja söka sommarjobb snart och kom då på att jag kanske kan söka till olika lägeruppdrag eller liknande. Är det någon som vet hur det är att jobba på ett läger? Vad har man för arbetsuppgifter, tider o.s.v?? Vad finns det för olika organisationer som har lägerverksamhet mer än 4H? Jag har dessutom mailat till 4H men får aldrig något svar.

Ge mig gärna tips

/Phillippa

• Svar på tråden Jobbat på 4H-gård lr annat barnläger?
  • Idannika

Jag jobbade på kollo för utvecklingsstörda fem somrar och det är det roligaste jag gjort! Det var via FUB (som säkert finns på din ort, kolla i telekatalogen). De jag jobbade med var både barn, ungdomar och vuxna, uppdelade efter ålder naturligtvis.

Arbetstider och uppgifter varierar naturligtvis, men det vanligaste är väl att man bor på stället. Hoppas att du hittar något! Lycka till!

• Phillippa

Tack för svaret Idannika!

Är det någon mer som har något förslag på vart jag kan vända mig eller har egen erfarenhet av att jobba med lägerverksamhet? Tyvärr har jag allt för lite kunskaper om utvecklingsstörda barn så jag väljer nog först och främst att arbeta med dem utan utvecklingsstörningar.

• Happy80

Hej Jag har sökt "kollojobb" etc några gånger och jag blir i princip alltid erbjuden eftersom jag är lärare i Bild (de söker ofta specalkompetenser som musik, bild, idrott). Annars är det ganska hård konkurrens om de jobben. Men efterom jag har småbarn har det stannat vid att jag tackat nej. Man är ju borta hemmifrån rätt länge och det är dåligvt betalt också.

Det finns en organisation som heter "Majblomman" som brukar söka kolloledare bland annat. Sök på google efter dem. Annars finns det flera läger i USA som brukar söka personal genom arbetsförmedlingen.

• Phillippa

Hej hej

Nu har jag skickat iväg ansökningar till både 4H och Majblomman men det måste väl finnas fler kollon? Är det någon som vet något mer?

Svar på tråden Jobbat på 4H-gård lr annat barnläger?