Illamående hela tiden - inte gravid
För drygt tre månader sen blev jag plötsligt illamående och fick ont i magen och jag trodde att jag hade blivit magsjuk men höll emot kräkningarna. Jag var dålig i 10 dagar men var på bättringsvägen - när resten av familjen blev magsjuka. Då blev jag rädd för att bli smittad så jag åt inte så mycket och sen var det väldigt svårt för mig att börja äta normalt igen.
Jag gick snabbt ner i vikt (8 kg på 5 v) och var hos läkaren flera ggr för undersökning, eftersom smärtorna och illamåendet inte gick över, och jag hade mkt svårt att äta. Tog blodprover och avföringsprover - allt bra. Fick omeprazol (losec) vilket jag fortfarande äter 2x20 gram varje dag och doktorn trodde att jag hade mkt svår magkatarr.
Jag har numera inte ont så väldigt ofta men jag mår konstant illa. Enda gångerna jag inte mår illa är från när jag vaknar tills jag går upp ur sängen. Jag kan inte äta nånting efter ca kl 16 på eftermiddagarna, då känns det i magen som att jag ätit sten, o kan då inte sova pga illamåendet.
Nu har doktorn sagt att jag nog mår illa psykiskt, att jag är stressad eller deprimerad o vill ge mig antidepressiva. Men jag känner mig inte deprimerad!
Visst, jag är jättetrött. Det känns precis som när jag var gravid, mår illa o är trött o har lite huvudvärk emellanåt. Men jag är inte gravid, har testat flera ggr o haft mens som vanligt. Men jag är glad o känner mig som sagt inte deprimerad.
Nån som har tips på vad jag kan göra åt detta illamående? Vad det kan vara?