• Madalen

Lennox-Gastauts Syndrom & Grav utvecklingsstörning

Hej på er !

Jag söker föräldrar att byta erfarenheter,kunskaper & frågor med.

Vore trevligt och härligt att byta olika ord med er

Min dotter är född 2005, hon har en grav utvecklingsstörning med mera.. Visst vore det bra om vi alla fanns för varandra i alla de olika punkterna vi behöver gå igenom tillsammans med våra guldkorn?!

Ni kan också besöka mig på http://blogg.mama.nu/madalen

• Svar på tråden Lennox-Gastauts Syndrom & Grav utvecklingsstörning
  • Mamma till tre kottar
    Madalen skrev 2011-03-27 12:02:34 följande:

Hej på er !

Jag söker föräldrar att byta erfarenheter,kunskaper & frågor med.

FUB? Kanske det finns en aktiv lokalförening där du bor? Eller kanske det kan bildas en?

Jag tillför inte dem du söker, då min son troligen har måttlig utvecklingsstörning.
  • Mamma till tre kottar

Och inte heller Lennox-Gastauts Syndrom, glämde jag skriva

• Madalen
    Mamma till tre kottar skrev 2011-03-29 11:34:15 följande:
    FUB? Kanske det finns en aktiv lokalförening där du bor? Eller kanske det kan bildas en?

Jag tillför inte dem du söker, då min son troligen har måttlig utvecklingsstörning.
    oki pratar gärna med dig ändå =)
    hur dan e din sons presentation då ? :)
  • Mamma till tre kottar
    Madalen skrev 2011-03-29 21:21:30 följande:
    oki pratar gärna med dig ändå =)
    hur dan e din sons presentation då ? :)
    presentation? 12 år, inga rörelsehinder, men har inte motoriskförmåga som en 12 åring (5-åring kanske?). Obegripligt tal (vi som känner honom förstår en del), men pratar gärna på - gillar att redovisa i skolan . Förstår mycket mer än man tror. Största biten är att han har kommit in i puberteten med allt vad det innebär  Har Downs syndrom.

• Puff 2008

Hej på dig!!

Oj vad jag tänkt många gånger att nu måste jag ta och skriva ett mail till er. Måste ursäkta mig för att jag är så dålig på detta. Tänker på er och läser din blogg titt som tätt. Och då att ni fått en diagnos till slut. Även om den är tråkig. Är väl i klass med Myrans Dravets syndrom då. Hennes ep kan man ju klassa som det även om hennes problematik är svårare än de som "bara" har Dravets. Vet att det fanns en tjej i ep-tråden tidigare med en kille som hade Lennox-Gastauts syndrom (har jag för mig), men tyvärr gick han bort för något år sedan. Våra godingar (din och min alltså) har ju tyvärr sådan ep som är helt jäkla livsfarligt.... Myran har haft säkert 30 anfall med andningspåverkan sedan i går kväll. Nu tror jag det börjar lugna sig....vi har prövat det mesta nu... Vågar ju inte heller ge Stesolid när hon är så andningspåverkad i första hand, så vi kör Kloralhydrat och det funkar sisådär..

• Puff 2008
    060810 skrev 2011-04-04 17:12:32 följande:
    Myran:
    Mopsans Lusk har fått diagnosen LGS med.
    Är det Ellies son du tänker på kanske som gick bort för något år sen? 
    Ja, precis Ellies son. Han hade väl LGS?
    Har Lusk fått den diagnosen också? Kanske har jag läst det...herregud huvudet är ju rörigare än rörigast.
  • 060810
    Puff 2008 skrev 2011-04-05 12:51:44 följande:
    Ja, precis Ellies son. Han hade väl LGS?
    Har Lusk fått den diagnosen också? Kanske har jag läst det...herregud huvudet är ju rörigare än rörigast.
    Jo det hade han har jag för mig. I a f svår ep.
    Japp Lusk har med fått LGS, fick han för någon månad sen.
    Att ditt huvud är rörigt förstår jag.
    Finns en mamma i ep tråden som letar efter någon med Dravets syndrom. Se om du kan hitta henne.. tror hon behöver någon att prata med som kan förstå. Myran har väl Dravets liknande? 
  • Puff 2008
    060810 skrev 2011-04-05 19:46:02 följande:
    Jo det hade han har jag för mig. I a f svår ep.
    Japp Lusk har med fått LGS, fick han för någon månad sen.
    Att ditt huvud är rörigt förstår jag.
    Finns en mamma i ep tråden som letar efter någon med Dravets syndrom. Se om du kan hitta henne.. tror hon behöver någon att prata med som kan förstå. Myran har väl Dravets liknande? 
    Ja, hon tog kontakt med mig. Myran har ep som man kan jämställa med dravets. Eller dravets + + som någon sa...
Svar på tråden Lennox-Gastauts Syndrom & Grav utvecklingsstörning