Lillebror sett skräckfilm!
Hej! Vädjar till era erfarenheter/åsikter/tips gällande detta!
Min lillebror, 12 år, var bjuden på fest/kalas i helgen med övernattning tillsammans med 4-5 andra killkompisar. Vad han inte hade berättat var att de på natten (de var uppe hela natten och drack energidryck också..) såg på skräckfilm.
De filmer de såg var Saw 1, 2 och 3 och sedan även Fredagen den trettonde. Jag har sett alla filmerna och min starka åsikt är att de är ABSOLUT INTE för barn. Det är verkligen fruktansvärda filmer som påvisar en otrolig grymhet hos människan (även om det i filmen inte är på riktigt).
När min bror kom hem dagen efter mådde han jätteilla, skakade, hade panikångest och han kan inte sluta gråta. Han skriker att han "hatar sig själv" osv, han är tagit mycket illa vid sig och jag och resten av familjen står handfallna.
Vad ska vi göra? Min mamma har ringt och pratat med födelsedagsbarnets föräldrar men möts av "det var ju planerat att de skulle titta på det, vi trodde ni visste om det". Frågan är: hur kan man som förälder tycka att det är OK att låta 12-åringar sitta och titta på Saw 1, 2 och 3, dessutom i FÖLJD.
Så vad ska vi göra? Vad ska man säga till honom (min bror alltså) för att göra det bättre? Gör så fruktansvärt ont att se honom så här, jag är själv en sådan empatisk människa att jag själv sitter och gråter för att han har tvingats uppleva detta.
Tack på förhand.