• Limonella

Hur lång tid innan Sempers magdroppar ger effekt?

Ni som har haft barn med ont i magen och upplever att ni har blivit hjälpta av Sempers magdroppar, hur lång tid tog det innan ni såg någon förbättring? 

Jag har en son på tre veckor som senaste dagarna har börjat skrika riktigt otröstligt och han verkar ha väldigt ont i magen. Han har också fått svårare att somna trots att han verkar vara trött. Vi har nu börjat med Sempers magdroppar och hoppas att det ska hjälpa, ni som har bebisar med liknande besvär, vad är era erfarenheter av Sempers magdroppar?

• Svar på tråden Hur lång tid innan Sempers magdroppar ger effekt?
  • merenwen

Vår son var lite gasig de första veckorna och fick magdroppar när han var runt 8 veckor (innan hade vi gjort misstaget att testa Minifom, som inte funkade).
    Magdropparna var jättebra för honom och han blev av med pruttigheten på ett par dagar, vill jag minnas. Sen fortsatte vi med dem, av bara farten, tills han var 4 mån.
    Men sen slutade vi, utan problem. Glad

• Limonella

Att det kan bli bättre på ett par dagar låter ju lovande. Skrek din son mycket?

• merenwen
    Limonella skrev 2011-03-27 16:28:43 följande:
    Att det kan bli bättre på ett par dagar låter ju lovande. Skrek din son mycket?
    Njaej, han skrek inte så farligt mycket. Ibland bara. Men han pruttade och rapade en hel del.
  • Labolina3

vi har tyvärr inte blivit hjä'lpta av dem men har dem fortfarande ändå

• Poena

Vår son skrek på kvällarna 30 min - 1 timme pga trolig magknip och vi började ge dropparna när han var runt 4 veckor (?). Efter ungefär en vecka så var det mycket bättre.

• anansie

Vår flicka har oxå haft mycket magknip och gaser.. Testade minifom som gjorde det värre.. Började ge sempers istället och tycker hon blev bättre på en vecka ungefär.. Hon är fortfarande gasig men har inte alls lika mycket knip som innan. 
    Hoppas det hjälper er lille pojk ! 

• Lottis1976

Med min 1a son märktes det direkt samma kväll, helt otroligt var det. Minifom hade vi testat innan utan ngn direkt märkbar effekt. Men med dropparna så sov han gott. Istället för att bara sova max 2-3 timmar i sträck som han gjorde sina första tre månader: 10-11 timmar! Jag blev livrädd när jag vaknade först den morgonen. Var säker på att ngt hemskt hänt den lille... Så på honom gjorde det mkt stor skillnad.

Med 3e barnet är jag osäker på hur mkt effekt magdropparna just hade. Men Minifom och magdropparna lugnade den lille magrn lite iallafall.

• Limonella

Tack alla som har svarat! Det verkar som att minst en vecka är en rimlig tid att vänta sig att det ska ta innan vi ser någon förbättring. Jag har också sett över vad jag har ätit och insett att jag har ätit en del kryddstark mat som jag nu tar bort ur min kost för att se om det blir bättre.

Svar på tråden Hur lång tid innan Sempers magdroppar ger effekt?