tacos till en 1 åring ???
Vi ska äta tacos i dag och min lilla tjej på 15 månader har alltid ätit våran mat men aldrig tacos, men nu undra jag om hon kan göra det eller om det är alldeles för mycket salt för henne i kryddningen.
Vi ska äta tacos i dag och min lilla tjej på 15 månader har alltid ätit våran mat men aldrig tacos, men nu undra jag om hon kan göra det eller om det är alldeles för mycket salt för henne i kryddningen.
Tag bort lite köttfärs till henne innan du tillsätter kryddan. Så gjorde alltid vi =)
Ha mindre krydda till hennes färs eller ingen krydda alls så är det nog ingen fara :)
Tacos är gott, ska man absolut inte slippa undan att äta ;)
Båda mina barn har ätit samma mat som oss, när de var så små. Men om man tycker att maten (i det här fallet köttfärsen då kanske) är för salt/stark så kan man ju blanda ut den med lite creme fraiche till barnet. Min nuvarande 2½-åring åt tacos utan problem i den åldern. Men min 7-åring vill helst blanda ut köttfärsen med creme fraiche än i dag.
Min unge älskar tacos, vi gör alltid egen tacokrydda (mycket godare än köpekrydda). Det kan ju vara ett förslag. :)
min äter tacosen som vanligt. Han är ju ett år och salt är inte farligt och inte starka kryddor heller. Han gilar det.
Chili, vitlök, paprikapulver, spiskummin, salt, lite oregano och timjan, svartpeppar och cayennepeppar och lite tabasco brukar jag ha. Men det finns ju olika varianter på det med. :) Man får smaka och se vad man själv gillar.
Använd mest spiskummin och bara lite salt om du är orolig! Då får du taco-smaken :)
Men tänk på att inte ge hårda taco-skal till små barn - får barn ett sånt i halsen är det jättefarligt ur kvävningsrisk-hänseende. Har just varit på en första-hjälpen-kurs.
Dottern är 2 år och älskar tacos, har ätit det sen lite innan 1 års ålder, har aldrig bytt ut kryddan eller annat. Hon äter glatt!
Min ettåring äter gladeligen tacos. Vi gör inget särskilt med köttfärsen, hon får med samma kryddning som vi äter.
samma här. första gången kladdade vi i creame fraiche (stavning?) för att de skulle vara lite mildare, då var hon 10 månader, men sen upptäckte vi att våran dotter anser att stark mat is the shit ungefär, ju starkare desto godare! starka grillade korvar, tacos, chili con carne, chilikryddad köttgryta mm mm, de är grejer de enligt henne så testa, verkar barnet tycka de är för starkt eller ni vill ha lättare konsistens aför henne att äta, kladda i lite creame fraiche och rör ihop med färsen å grönsakerna. gott gott!!